1960`dan günümüze çevre sanatı kapsamında yapılan seramik eserlerin analizleri, çevre konulu seramik atölye uygulamaları ve bir sergi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanın var olduğu en erken dönemlerden itibaren doğayı ihtiyaçlarıdoğrultusunda dönüştürme süreci teknolojiyi doğurmuştur. Teknoloji geçen yüzyıllariçerisinde değişmiş ve doğanın tüketilmesini hızlandıran bir dizi olumsuzluğuberaberinde getirmiştir. Tarihsel süreçte birçok sanat akımının konusu olan doğa,1960'larda ilk örnekleri verilmeye başlayan Çevre Sanatı'nın da temelini oluşturmuştur.Bu süreçte Kavramsal Sanat, Gövde Sanatı, Oluşumlar, Performance, Yoksul Sanat,Minimalizm'in önde gelen sanatçılarının yaklaşımları ve ortaya koyduklar eserler ÇevreSanatı'nın biçimlenmesini sağlamıştır.Çevre Sanatı; doğada, şehir merkezlerinde, galerilerde, bahçelerde, denizde,nehirde aklımıza gelebilecek çevremiz olarak tanımlayabileceğimiz alanların tümündeşekillendirilen uygulamaları kapsamaktadır. Sanatçı gerektiğinde mekana eklemeler,çıkartmalar yapmış, doğada var olan malzemeleri düzenlemiş ya da belli bir mekandanaldığı malzemeleri özünü koruyacak şekilde bambaşka bir alanda değerlendirmiştir. Çoğuzaman büyük makineler ve iş gücü gerektiren bu çalışmalar; fotoğraflar, video kayıtları,eskizler ve afişler aracılığıyla izleyicisiyle buluşmuştur.Amaç günden güne duyarsızlaşmaya başlayan toplumu çarpıcı bir şekildeuyarmak, görmeyi, düşündürmeyi ve yeniden doğaya yönlendirmeyi sağlamak olmuştur.Bu amaçlar doğrultusunda yapılan uygulamalarda, çevre kirliliği yaratacak, ekolojikdengeye zarar verecek çalışmalar yapmaktan kaçınılmıştır. Seramik; çevreye uyumluolma özelliğinden dolayı Çevre Sanatı uygulamaları için önemli bir malzeme olmuştur.Çevre konulu atölye çalışmalarında, mekan tespit edilerek, doğa dokusunundeğiştirilmesi, tahrip edilmesine yönelik seramik çalışmalar yapılmıştır. Tasarımlaryapılırken, alanın yapısına ve çevresine uygun şekillendirme teknikleri belirlenmiştir. İkiproje tasarlanmış ve uygulanmıştır. The process of transforming the nature on the direction of the needs has led to thecreation of technology since the early times when men existed. Technology has changedin the last centuries and brought about a series of adverse effects that accelerate theexploitation of the nature. Nature, which has been the subject of many art movementsthroughout the history, also forms the basis for the Environmental Art whose examplesfirst emerged in 1960s. In this period, the approaches of the pioneering artists ofminimalism, Art Povera, Performance, Happening, Body Art, Conceptual Art and theworks they created contributed to the formation of the Environmental Art.Environmental Art encompasses the artistic works created in all the places that wecan call our environment such as rivers, sea, gardens, galleries, city centers and thenature.The artist sometimes makes additions to or extractions from the place whennecessary or balances the substances which exist in the nature or utilizes the materialstaken from one place in another without spoiling its original quality. These artistic workswhich often need big machines and great labor have been shared with their audiencethrough photographs, video records, esquisses and posters.The purpose is to warn the society who starts to ignore nature increasingly as wellas to enable them to see, think and return to the nature. With these purposes in mind, theworks that can cause damage to the ecologic balance or create environmental pollutionare carefully avoided. Ceramic is an important material for the environmental art worksin that it is compatible with nature.In the workshops with environmental subjects a place is firstly determined andfeasible designs in harmony with this place are created. While the designs are beingcreated, the design techniques suitable to the environment, the structure of the field andthe message aimed to be given are determined. Two projects have been designed andcreated.
Collections