Çocuk tüketicilerin marka algılamalarının seçilmiş ürün grubu bağlamında araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Rekabetin giderek daha yogun hissedilmesi sonucu isletmeler hayattakalabilmek ve bunun da ötesinde sürdürülebilir bir rekabetçi avantaj kazanmak içinürünleri ya da hizmetlerini rakiplerininkilerden farklılastırmak zorunda kalmıslardır.Bu farklılasmayı saglayarak ürüne deger katan markalar, günümüzde isletmelerin endegerli varlıklarından biri olarak ele alınmaktadır. Tüketiciler markayı ürününönemli bir parçası olarak görmektedir. Bu nedenle pazarlamacılar, ürün ve hizmetmarkaları yaratmak, sürdürmek, korumak ve onların degerini arttırmak zorundadır.Basarılı markalara sahip olmak isteyen isletmeler tüketici davranıslarına, budavranısları etkileyen faktörlere ve satın alma karar sürecine iliskin bilgi sahibiolmalı, bu bilgileri güncel tutmalı ve konuyla ilgili gerekli analizleri yapmalıdırlar.Tüketici davranısını etkileyen psikolojik faktörler arasında yer alan algılama kavramımarkalar açısından büyük öneme sahiptir. Çünkü markaların sahip oldukları üstünözelliklerden çok, onun nasıl algılandıgı önemlidir. Bu nedenle isletmelermarkalarına karsı olumlu algılamalar olusturmak için yogun çaba sarf etmektedir.Bazı markalar sadece çocuklar hedef alınarak yaratılmaktadır ve çocuklar bupazarın temel kullanıcı ya da satın alıcısı durumundadırlar. Olusturdukları ikincipazar türünde ise çocuklar ailelerinin, bütün ailenin kullanımı için satın alacaklarımarkalar ile ilgili kararlarını etkilemektedirler. Çocuk tüketiciler ayrıca geleceginyetiskin pazarlarını meydana getireceklerdir. Çocuk tüketicilerin olusturdugu bu üçpazar türü göz önüne alınırsa, onların diger tüm demografik gruplardan daha büyükbir pazar potansiyeline sahip oldukları anlasılmaktadır. Bu nedenle çocuktüketicilerin marka algılamalarının incelenmesi önemlidir.Arastırmada, öncelikle marka, tüketici davranısları ve algılama konularıteorik açıdan degerlendirilmis, daha sonra çocuk tüketicilerin marka algılamalarınıseçilmis ürün grubu baglamında ölçmeye yönelik olarak bir anket uygulanmıstır. As a result of competition which is being felt intensively and in order tosurvive and further gain competitive advantage, businesses are obliged todifferentiate their products or services from those of their competitors. Brands whichprovide this difference and add value to products are held up as one of the mostvaluable assets of businesses today. Consumers see brand as an important part ofproduct. So, marketers must create, maintain, protect and increase the value ofproduct or service brands.Businesses that strive for successful brands should have information relatedto consumer behaviour, factors which effect this behaviour and buying decisionprocess, update these information and make the necessary analysis about the subject.Perception concept which takes part among the psychological factors effecting theconsumer behaviour is very important in the context of brands. For, how brands arebeing perceived is more important than their superior qualifications. So, businessesmake an intensive effort to form positive perceptions towards their brands.Some brands are created targeting only the children, and they are the user orthe buyer in this market. In the second market kind that children form, they affecttheir families? decisions related with brands that they will buy for the use of thewhole family. Besides, child consumers will bring about the adult markets of future.If these three kinds of markets which are formed by child consumers are considered,it is understood that they have bigger market potential than any other demographicgroup. So, it is significant to examine brand perceptions of child consumers.In this research; first, brand, consumer behaviour, and perception concepts areevaluated theoretically. And then, a survey is conducted to measure child consumers?brand perceptions in the context of chosen product category.
Collections