Böte öğretmen adaylarının kariyer eğilimlerinin,sosyal medyayailişkin görüşlerinin ve dijital okuryazarlık beceri düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada,sosyal medya teknolojilerini kullanan kariyer eğilimlerinde öğretmenlik mesleğine yönelen bireylerin dijital okuryazarlık beceri düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Nitel araştırma türlerinden betimsel analiz yaklaşımının benimsendiği çalışmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak kullanılan yarı yapılandırılmış görüşme formlarına uzman görüşleri sonucunda son şekli verilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 2018-2019 eğitim öğretim yılının bahar yarıyılında Batı Anadolu'da bulunan bir üniversitenin eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan 16 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcılar amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Katılımcıların belirlenmesinde ölçüt olarak lisans 3. ve 4. sınıf öğretmen adaylarının seçilmesidir.Veri toplama aracı olarak kullanılan yarı yapılandırılmış görüşme formlarından elde edilen veriler yazılı hale getirilmiş ve içerik analizi uygulanarak incelenip kodlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun kariyer eğilimlerinde öğretmenlik yapmak istedikleri sonucuna varılmıştır. Aynı zamanda öğretmen adaylarının sosyal medyada çok fazla vakit geçirdiği tespit edilirken dijital dünya emekçilerinin farkındalıkların henüz yeterli seviyede olmadığı sonucuna varılmıştır. Öte yandan öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık beceri düzeylerinden`içerik oluşturma.`kategorisine ait yeterliliklerinin henüz gelişim evresinde olduğu tespit edilmiştir. In this study, it is aimed to determine the digital literacy skill levels of individuals who use social media technologies and who are oriented towards teaching profession in their career tendencies. Descriptive analysis approach, which is one of the qualitative research types, was adopted and the data were collected with semi-structured interview forms.Semi-structured interview forms used as data collection tools were finalized in line with the suggestions of expert opinions.The participants of the study consisted of 16 prospective teachers who are studying in the faculty of education of a university in Western Anatolia in the spring semester of 2018-2019 academic year.Participants were determined with criterion sampling method which is one of the purposive sampling methods.The criteria for the determination of the participants is the selection of undergraduate 3rd and 4th grade teacher candidates.The data obtained from semi-structured interview forms used as data collection tools were written and data were analyzed and coded by using content analysis.According to the findings, it was concluded that most prospective teachers wanted to teach in their career tendencies.At the same time, it was determined that teacher candidates spent too much time on social media and it is concluded that the awareness of the digital world laborers is not yet enough. On the other hand, it has been found out that teacher candidates' qualifications related to content creation category from digital literacy skill levels are still in development stage.
Collections