Değişik kademelerdeki eğitim işgörenlerini etkileyen güdüleme etmenleri (Ankara ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Örgütlerin en temel amacı eldeki kaynakları en iyi şekilde kullanarak örgütü mümkün olan en verimli seviyeye çıkarmaktır. Ancak, çalışanları bir makine gibi görmek yerine onlarında düşünen, katkı sağlayan ve en alt seviyedeki bir çalışanın bile örgüte katkıda bulunabileceğini kabul eden çağdaş yönetim anlayışı verimliliği daha da artıracaktır.Örgütler açısından güdülenme kavramı çok önemlidir. Çünkü personelin verimliliklerinin artırılması, onları teşvik eden faktörlerin araştırılmasının gerektirir ve bu faktörlerin en önemlisi personelin ihtiyacını uyaran motive (güdü) dir. Nitekim yüksek tatminlere rağmen, örgütlerde personelin büyük bir kısmının verimli olamamasının nedeni uygulanan yöntemlerin aksaklığından değil, güdülerin yanlış teşhis edilmesinden kaynaklanmaktadır.Güdülenme konusu esas itibariyle; kişilerin bekleyiş ve ihtiyaçları, amaçları, davranışları, kendilerine performansları hakkında bilgi verilmesi konuları ile ilgilidir. Dolayısı ile güdülenme sürecini tam olarak kavrayabilmek için kişileri belirli şekillerde davranmaya zorlayan nedenleri, kişinin amaçları, davranışların sürdürülme olanakları gibi konuların incelenmesi gerekmektedir.Yönetici herkesin aynı özendirme ve teşviklerle motive olduğu düşüncesinde bulunma hatasına düşmemelidir. Güdülenme, oldukça çeşitli insan ihtiyaçlarını gidermeye yönelik bir süreçtir. Yöneticinin bu ihtiyaçları bilmesi, davranışları analiz edebilmesi ve bütün insanlara benzer olmadıklarının bilincinde olması gerekir.Yöneticiler, güdülenme konusuyla ilgilenmek zorundadır. Çünkü yöneticisinin başarısı, astlarının örgütsel amaçlar doğrultusunda çalışmalarına; bilgi, yetenek ve güçlerini tam olarak bu doğrultuda harcamalarına bağlıdır. Güdülenmeyen personelinperformans göstermesi beklenmemelidir. Kişiler çok çeşitli davranışlar gösterirler. Bu davranışaların değişik nedenleri olabilir.Çalışmanın temel amacı, eğitim işgörenleri üzerinde etkili olan güdülenme etmenlerini belirlemek ve eğitim işgörenlerinin algılamalarına göre, değişik kademelerdeki işgörenleri etkileyen güdülenme etmenlerini ortaya koymaktır. Örgütte çalışan işgörenler kendilerini kurumdaki diğer personelden daha farklı güdülenme kaynaklarına sahip olduklarını ve kendilerinin işe daha fazla adandıklarını düşünürler. Yapılacak çalışma ile değişik kademelerdeki eğitim işgörenlerini etkileyen güdüleme faktörleri arasında bir farklılık olup olmadığı saptanmaya çalışılmıştır.Tarama modelinde ele alınan çalışmanın evrenini 2006- 2007 eğitim öğretim yılında Ankara ilindeki ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenler, okul müdürleri ve müfettişler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından ilgili literatür ve yapılan araştırmalar taranarak ve ilgili uzman görüşleri alınarak geliştirilmiş anket formu uygulanmıştır.Verilerin analizinde, iki grup ortalaması arasındaki farkın anlamlılığını sınamak için Student T testinden, ikiden fazla grup ortalaması arasındaki farkın anlamlılığını sınamak için ise tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) yararlanılmış ve eğer ikiden fazla grup arasında anlamlı bir farklılık var ise bu farklılığı yaratan grupların belirlenmesi için LSD (Least Significant Differences, en küçük anlamlı fark) testinden yararlanılmıştır. Çalışmalarda yapılan tüm istatistiksel analizler .95 güvenirlilikle gerçekleştirilmiştir. The main aim of the organizations is getting the organization to the most productive level by using the sources at the maximum level. But instead of thinking the workers as a machine, thinking them as they can have ideas, and a workers? idea, who works at the lowest level can also contribute to the organization, will increase the productivity which is also the contemporary management comprehension.The motivation concept is very important for the organizations. Because increasing the productivities of the personnel requires examining the factors which encourage them and the motivation is the most important factor of all. Also in spite of high satisfactions, the reason that most of the workers at the organizations are not productive, is not because of the lameness of the methods that are applied, it result from wrong identifications of the motivations.The principle of motivation is about the peoples? expectations and needs, their goals, behaviors and about the knowledge that given back about their performances. So to understand the motivation process exactly, it?s necessary to examine the peoples? reasons of their behaviors, which are forced to, and their goals and the possibilities of their behaviors to be continued.The director must not fall into error that every one is motivated by the same encouragement. Motivation is a process to satisfy so many different requirements of the people. The director has to know these requirements, and analyze their behaviors and must be conscious about that all the people don?t have the same behaviors.The director must to be interested about motivation because the success of the director is related with the sub workers? works about their aims and spending their knowledge, ability and powers at this direction. The performance of the personnel,who didn?t motivated, must not be waited. There are so many personnel behaviors. There may be different reasons of these behaviors.The main aim of the study is to designate the motivation factors, that are effective on academic staff and by their perceives to put forward the motivation factors which are effective on the academic staff at different grades. The staff working at the organization think that they have different motivation sources from the other workers and they are dedicated to work more than the others. By this study that is tried to determine if there is any difference between the motivation factors, which effect the academic staff, who are at different grades.The population of this survey model is came into existence by the teachers, school directors and the inspectors who work at primary associations in Ankara at the 2006-2007 education year. As a data collecting tool, a questionnaire which is developed by the researcher, by taking the ideas of experts about this topic and combing the related literature and studies, is applied.While analyzing the data, Student T test was applied when the difference between the two group means were tested, and the One Way ANOVA test was applied when the difference between more than the two groups means were tested and as a result of this analysis if there was a meaningful difference between these groups, than to put forward the these groups which cause to these differences, the LSD test was applied. All the statistical analyses of this study were made under .95 reliability.
Collections