Anadolu güzel sanatlar liselerinin desen çalışmaları dersi öğretim programlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlki 1989 yılında kurulan Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Ortaöğretimbazında sanat eğitimi veren temel kurumdur. Yüksek öğrenimin sanat eğitimibölümlerinde okuyan öğrencilerin önemli bir kısmının bu okullardan yetiştiğinidüşünecek olursak AGS Liseleri önemli bir yapıtaşı durumundadır. Bu görüştenhareketle hazırlanan öğretim programlarında öğrencinin görsel algısını, estetikanlayışını, sanat ve görsel öğeleri en iyi şekilde geliştirici, eğitici, öğretici,kazanımlar sağlayıcı nitelikte olması gerekmektedir.Bu araştırmanın amacı; Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Desen ÇalışmalarıDersi Öğretim Programlarının bu okullarda çalışan öğretmenlerin görüş ve önerileridoğrultusunda değerlendirilmesidir.Araştırma; ?Giriş?, ?Yöntem?, ?Bulgular ve Yorum? ile ?Sonuç ve Öneriler?olmak üzere dört bölümden oluşmaktadır.Giriş bölümünde; AGSL, bu liselerde verilen sanat eğitimi, desen eğitimi veöğretim programları gibi kuramsal bilgilere yer verilerek problem ortaya konmuştur.Yöntem bölümünde; araştırmanın gerçekleştirilmesinde yapılan çalışmalaraçıklanmıştır. Araştırma; 2006-2007 öğretim yılında (15) ayrı ilde bulunan AGSL vebu liselerde görev yapan resim-iş dersi öğretmenlerinden elde edilen verilerlegerçekleştirilmiştir.Tarama türünde bir modelden yararlanılan bu araştırmanın verilerinintoplanması için (8) adet kişisel, (30) adet desen çalışmaları dersi öğretimprogramının öğelerine yönelik kapalı uçlu ve bir tane de görüş ve önerilerinsunulduğu açık uçlu sorunun bulunduğu bir anket formu geliştirilmiştir.Araştırmanın sonucunda AGSL'de uygulanmakta olan desen çalışmaları dersiöğretim programlarının amaç, içerik, öğrenme-öğretme ve değerlendirme öğeleriaçısından bazı eksikliklerinin bulunduğu, öğrenciyi bir üst eğitim kurumunahazırlamada çok yeterli olmadığı, ayrıca hazırlık sınıflarının kaldırılarak 4 yıllık lisekonumuna getirilen AGSL'de 9. sınıfların hali hazırda bulunmayan desen çalışmalarıdersi öğretim programının hazırlanması ve diğer sınıfların öğretim programlarınında bu kapsamda güncellenmesi gerektiği görüşüne varılmıştır. The first Anatolian Fine Arts High School was established in 1989. Theseschools are giving education in secondary (high school) levels. Students who arestudying in universities faculty of fine arts departments are the graduates of thesehigh schools. That is why Anatolian Fine Arts High Schools are the essentialcomponents of education system. In this respect, (developed) curriculum shouldcontribute students? improvement in skills such as visual perception and aestheticunderstanding. Moreover, students should be able to develop visual and artisticelements.The aim of this research is to evaluate the education programs of the artdrawing lecture of the Anatolian Fine Arts High Schools with the help of thethoughts and proposals of the instructors of these schools.The research is composed of four chapters. These are ?Introduction?,?Method?, ?Results and Discussion?, ?Conclusion and Implications? .In the Introduction section, theoretical information about Anatolian Fine ArtsHigh School, fine arts education in these schools, art drawing education are givenrespectively. On the basis of this theoretical information the research problem isproposed.In the method section, the procedure of the research is explained. Theresearch is conducted in Anatolian Fine Arts High Schools in 15 different citiesduring the 2006-2007 academic seasons.The data collected through a survey which was developed by the researcher.The survey is consisted of 8 demographic items, 30 closed-ended items measuringthe program elements of art drawing lecture. In addition, one open-ended item isasked for opinions and suggestions of the participants.In conclusion, art drawing lecture which is in the curriculum of AnatolianFine Arts High Schools, are examined in terms of aim, content, teaching-learning.The results showed that the course has restrictions. Moreover, the course isinadequate to prepare the student further education. In addition, preparatory schoolwas removed from the system. These schools have become 4 year high (secondary)schools. That is why there is no course like ?art drawing lecture? in 9th grade.Therefore, it is suggested for 9th graders to develop a course content of art drawinglecture. With respect to this implication it is also suggested that the entire curriculumshould be updated accordingly.
Collections