İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin formal operasyonel düşünme becerileri ile fen ve teknoloji dersi başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma Çanakkale ili Merkez ilçesinde ögrenim gören ilkögretim okuluögrencilerinin formal operasyonel düsünme becerileri ve Fen ve Teknoloji dersibasarıları arasında anlamlı fark olup olmadıgını incelemeyi amaçlamaktadır.ilkögretim okulu ögrencilerinin formal operasyonel düsünme becerileri ve Fen veTeknoloji dersi basarıları arasında anlamlı fark olup olmadıgı, cinsiyet, okul türü,sınıf düzeyi, ders çalısma stilleri, okul basarısı, sosyoekonomik arka plan vesosyokültürel arka plan degiskenlerine göre incelenmektedir.Arastırmada betimsel yöntem ve nicel (istatistiksel) teknikler kullanılmıstır.Toplam 491 ilkögretim okulu ögrencisine Özsevgeç (2002) tarafından gelistirilen?Fen Bilgisi Bilissel Gelisim Testi? ve orijinali Roadrangka, Yeany ve Padilla (1982)tarafından gelistirilip Türkçe'ye Aksu, Berberoglu ve Paykoç (1989) tarafındançevrilen ?Mantıksal Düsünme Grup Testi? uygulanmıstır. Veriler, frekans, t-testi, tekyönlü anova testi ve Scheffe testleriyle SPSS (Statistical Package for SocialSciences) kullanılarak analiz edilmistir.Arastırmada ilkögretim okulu ögrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi basarılarıve formal operasyonel düsünme becerileri arasında anlamlı bir fark olup olmadıgı,FBGT (Fen Bilgisi Bilissel Gelisim Testi) ile MDGT (Mantıksal Düsünme GrupTesti) puanları arasındaki farka bakılarak ortaya konulmustur. Arastırmadan eldeedilen bulgulara göre, cinsiyet degiskenine göre FBGT ve MDGT puanları arasındaanlamlı bir fark olmadıgı, özel ve devlet okulları arasında FBGT ve MDGT puanlarıarasında özel okullar lehine anlamlı fark oldugu, özel ve devlet okulları 7. ve 8.sınıfları arasında özel okulların 7. ve 8. sınıfları lehine anlamlı farklar oldugu,ögrencilerin ders çalısma stillerine göre hem konu çalısıp hem soru çözenlerle,yalnızca ders çalısanlar ve yalnızca soru çözenler arasında; ikisini birlikte yürütenlerlehine anlamlı fark oldugu, akademik basarı, sosyoekonomik arka plan vesosyokültürel arka plan degiskenleri ile FBGT ve MDGT puanları arasında anlamlıfarklar oldugu bulunmustur. The aim of this study is to find out whether are there any significantdifference between students? Technology and Science Subject success and formaloperational thinking skills, who are teaching at primary school. In this respect, thisresult find out according to gender, variety of school, grade, styles in study lesson.Descriptive model and qualititative (statistical) techniques was used in thisstudy. The sample consist of 491 students from primary education at Canakkale City.For this aim, science cognitive development test (SCDT) and group assessment oflogical thinking logical thinking group test (GALT) was applied that was bydeveloped Roadrangka, Yeany ve Padilla (1982) and it was translated into Turkishby Berberoglu ve Paykoç (1989). Data was analyzed by several statistic techniquessuch as t-test, one-way ANOVA test and Scheffe and SPSS (Statistical Package forSocial Sciences) is used for those analyzes.In this study, students? Technology and Science Subject success and formaloperational thinking skills are determined according to difference between sciencecognitive development test and group assessment of logical thinking. Major findingsof the research can be summarized as follows: no significant difference was foundaccording to gender variable. Moreover, there are significant difference betweenSCDT and GALT according to kind of school, grade, and styles in study lesson,social-economical background, GPA, social-cultural variables. In addition to, privateschools student? scores have been showed that higher score than governance schoolstudents according to grade variables.
Collections