An investigation into the professional development of primary school English language teachers: the effects of keeping diaries on teacher reflection and attitudes towards teaching
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısma iki evreden olusmaktadır. Çalısmanın ilk evresinin amacı,Çanakkale merkezde ilkögretim okullarında çalısan iÇalısmanın 2. evresinde, ögretmenlerin ilk ve son test tutumlarını analizetmek için SPSS bilgisayar programı kullanılmıstır. Ayrıca, ögretmenlerin yansımaçalısmalarında herhangi bir degisikligin olup olmadıgını belirlemek için günlükçalısmasından, ögretmen-arastırmacı toplantılarından ve görüsmelerden toplanan veriincelenmistir.Çalısmanın 1. evresinden elde edilen sonuçlar, ögretmenlerin hala sınavlar,ders notları, günlük ders planları gibi geleneksel yansıma metotlarını kullandıklarınıortaya çıkarmıstır. 19 ögretmen basta yansımalı ögretim çalısmaları yaptıklarınıbelirtseler de, günlük tutma, dersleri videoya ve ya teybe alma gibi bu çalısmalarda ençok kullanılan metotlar ögretmenlerden düsük puanlar almıstır.Çalısmadaki ögretmenlerin, ögretmenlige karsı olan tutumlarına iliskinsonuçlara göre, ögretmenlerin çok yüksek olmamakla birlikte ögretmenlik mesleginekarsı ılımlı tutumlara sahip oldukları görülmüstür.Çalısmanın ikinci asamasında ise, öncelikle, günlük çalısmasına katılan 12ögretmenin tutumları çalısma sonunda tekrar verilen tutum ölçegiyle belirlenmistir.Sonuç olarak, ögretmenlerin ögretmenlik meslegine karsı tutumlarının istatistikselolarak önemli bir degisim göstermedigi saptanmıstır. Bununla birlikte, önceki vesonraki tutumların ortalamaları göz önüne alındıgında, günlük çalısmasının tutumdegisiminde etkili oldugu varsayılarak son tutum sonuçlarının ilk tutum verilerindenbir hayli yüksek oldugu ortaya çıkmıstır.Ögretmen günlüklerinden, görüsmelerden ve de ögretmen-arastırmacıtoplantılarından elde edilen bilgi, bütün ögretmenlerin sınıflarını gözlediklerini veögretimlerini sorguladıklarını göstermistir. Ayrıca günlük çalısması yardımıyla,ögretmenlerin çalısma programlarına yeni teknik ve roller kattıkları aynı zamandakendi hayat kosullarına ve ögretim uygulamalarındaki ihtiyaçlara göre bu rol veteknikleri uyarladıkları ve gitgide degisme gösterdikleri yeni bir çalısma sistemininortaya çıktıgı gözlenmistir.Sonuç olarak, bu çalısma ögretmenlik mesleginde yansımalı ögretiminönemine ısık tutmaktadır. Ayrıca, günlük çalısmasının sadece yansıma yapısıolusturmadıgı aynı zamanda ögretmenlerin adım adım neler yaptıklarınıvurgulamasına yardımcı oldugu sonucuna varılmıstır. Bu yansımalı ögretimmetoduyla, ögretmenler ayrıntıları kaçırmamak için düzenli bir sekilde derslerihakkında düsünürler.ngilizce ögretmenlerininyansıma çalısmaları hakkında bilgi edinmektir. Diger taraftan, 2. evrenin amacı birgrup ögretmene yansımalı ögretimi tanıtmak ve günlük çalısması yardımıylaögretmenlerin yansıma çalısmalarının ve ögretmenlik meslegine karsı tutumlarınındegisip degismedigini saptamaktır.Çalısmanın ilk evresi, Çanakkale merkezde bulunan 16 ilkögretim okulundaçalısan 27 ingilizce ögretmeniyle gerçeklestirilmistir. Bu evrede, veri toplamak içingenis kapsamlı arastırmaların ısıgında arastırmacı tarafından gelistirilen YansımaÇalısmaları Anketi ve ögretmenlik meslegine karsı tutum ölçegi kullanılmıstır.Anket ve tutum ölçeginden toplanan veri SPSS bilgisayar programıyla analizedilmis ve yorumlanmıstır.1. evreye katılan 27 ögretmenden 12'si 2. evreye gönüllü olarak katılmıstır.Bu evrede, veri, yapılandırılmıs günlük, ögretmen-arastırmacı toplantıları ve günlükçalısması sonunda verilen yapılandırılmıs görüsmeyle elde edilmistir. Bunlarındısında, günlük çalısması sonucu ögretmenlerde herhangi bir degisiklik olupolmadıgını belirlemek için bu 12 ögretmene günlük çalısması sonunda ögretmenlikmeslegine karsı tutum ölçegi tekrar verilmistir. There are 2 phases in this study. The aim of the first phase of the study wasto determine the reflective practices of primary school English language teachers inthe city centre of Çanakkale. The aim of the second phase of the study, on the otherhand, was to introduce reflective teaching to a group of teachers and through a diarystudy to determine whether teachers? reflective practices and their attitudes towardsteaching profession would change or not.The first phase of the study was conducted with 27 primary school Englishlanguage teachers from 16 schools in Çanakkale. In this phase, a Reflective PracticeQuestionnaire (RPQ) and an attitude scale towards teaching profession which weredeveloped by the researcher in the light of the comprehensive literature review wereused to collect data.The data obtained from the questionnaire and an attitude scale towardsteaching profession were analyzed and interpreted with the help of SPSS (StatisticalPackage for the Social Sciences) computer program.12 teachers out of 27 participated in the second phase of the studyvoluntarily. In this phase, the data were obtained by means of a structured diary,teacher-researcher meetings and a structured interview was given at the end of thediary study. Apart from these, in order to determine whether there is a change inteachers? attitudes as a result of the diary study, the attitude scale was also given tothese 12 teachers at the end of the diary study.SPSS computer program was used to analyze the data obtained fromteachers? pre-and post test attitudes in this second phase of the study. Besides, thedata collected from the diary, teacher-researcher meetings and the final interviewwere also studied to determine whether there was a change in teachers? reflectivepractices.The results of the first phase of the study revealed that teachers are stillstuck with the traditional reflexion methods such as exams, lesson notes and dailylesson plans. The methods that are mostly used in reflective teaching practices suchas diary keeping, video recording and taping the lessons got the lowest score in thequestionnaire although 19 teachers reported that they do reflective teaching studies.According to the findings concerning the attitudes of primary school Englishlanguage teachers in the study towards being a teacher, it is seen that teachers havemoderate attitudes towards teaching profession not highly positive at all.As for the second phase of the study, primarily, the attitudes of 12 teachersparticipated in the diary study were determined with the attitude scale given at theend of the study again. As a result, it was found that there was no statisticallysignificant change in their attitudes towards teaching profession. However, when themeans of pre and post attitude scale results were taken into account, the post-testresults were considerably higher than the pre-test results which might suggest thatthe diary study might have been effective in this change.The data obtained from the diaries of the teachers and the meetings alsodemonstrated that all the teachers observed their classes and questioned theirteaching. Besides, this study helped them to elucidate the mechanism by which theygradually change, through a diary study in which they introduce new techniques androles into their repertoires, at the same time adjusting those techniques and roles to fittheir own circumstances and needs in their teaching practices.In conclusion, this study sheds light on the importance of reflective teachingstudies in teaching profession. It should be concluded that the diary study is helpfulin that it allows for not only a form of reflection but it also emphasizes a step-by-steplook at what teachers are doing. Through this method of reflection, teachers are ableto think about their lessons in an organized way so as not to overlook any aspect.
Collections