An investigation into reasons of gender differences in foreign language learning success at university level prep classes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma yabancı dil Öğrenme başarısındaki cinsiyet farklılıklarının olası nedenlerinin tutum, motivasyon ve öğrenme stratejileri ile bağlantılı olarak araştırılmasını hedeflemiştir. Çalışmada ek olarak, başarının program ve cinsiyet faktörleriyle olan ilişkisi de çalışmada irdelenmiştir.Çalışma; tümü Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, YADEM hazırlık programında okuyan 120 katılımcı öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Nicel verinin toplanmasında, bir motivasyon-tutum anketi ve bir dil öğrenme stratejileri anketi olmak üzere iki farklı enstrüman kullanılmıştır. Daha fazla bilgi elde etmek amacıyla 23 kız ve erkek öğrenciyle görüşmeler yapılmıştır.Analiz sonuçları, çalışmada göz önüne alman faktörler arasından tutum konusunda, kızlar ve erkekler arasında yabancı bir dil olarak İngilizceye karşı ve öğrencinin kendisine karşı olan tutumunda kızların lehine bir farklılık olduğunu göstermiştir. Buna ek olarak, kız öğrencilerin bilişsel ve telafısel stratejileri erkek öğrencilere oranla daha fazla kullandığı tespit edilmiştir. Son olarak farklı programlarda eğitim alan öğrenciler arasında başarı ve dil öğrenmedeki faktörlerde çeşitli farklılıklar tespit edilmiştir.Bu çalışmada sözü edilen faktörlerin, farklı cinsiyetteki öğrencilerin sınavlarında, neden farklı performanslar gösterdiğinin açıklanmasında yardımcı olabileceği sonucuna varılmıştır. Çalışmanın sonuçları; araştırmacılara genel anlamda tutumsal faktörler ve strateji kullanımı özelliHerinin, yabancı dil öğrenme basansmda kızlar ve erkekler arasında gözlenen önemli farklılıklan göz önüne serdiği konusunda aydınlatacaktır. This study aimed to investigate the possible reasons of gender differences in foreign language learning achievement concerning the factors of attitudes, motivation and learning strategies. In addition, achievement differences in relation with the factors of program and gender were investigated.The study was carried out with 120 participants, all studying at Canakkale Onsekiz Mart University, YADEM preparatory program. Two different instruments, a motivation-attitude questionnaire and a strategy inventory for language learning were used to obtain quantitative data. To obtain further information, some follow up interviews were conducted with 23 female and male students.The findings of the analyses revealed that among factors taken into consideration during the study, there were differences between female and male students concerning attitudes towards English as a foreign language and the self as a learner in favor of females. In addition, female students' superior use of cognitive and compensation strategies was also detected. Finally various differences among students of different programs concerning achievement and factors of language learning were detected.This study concludes that the mentioned factors can be helpful in explaining why students of different genders in this study have performed dissimilarly in their exams. Findings of the present study will broadly inform researchers that attitudinal factors and features of strategy use may portray significant differences between females and males in terms of achievement in foreign language learning.
Collections