YİBO ve taşımalı ilköğretim okullarında yeni ilköğretim programının uygulanabilirliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın genel amacı, Yeni İlköğretim Programı'nın YİBO ve Taşımalı İlköğretim okullarında uygulanması hakkında YİBO ve Taşımalı İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek, belirlenen görüşlere dayalı olarak programı değerlendirmektir. Bu sebeple, 2006?2007 öğretim yılı bahar döneminde Çanakkale il merkezi, ilçesi, beldesi ve köyündeki YİBO ve Taşımalı ilköğretim okullarında araştırma yapılmıştır.Betimsel nitelikte bir araştırma yapılmış olup, veriler tarama yoluyla toplanmıştır. Bu nedenle araştırmada Yeni İlköğretim Programı'nın değerlendirilmesi için YİBO ve Taşımalı İlköğretim Okulu öğretmenlerinden gerekli olan verileri toplamak amacıyla ölçek hazırlanmıştır. Bu ölçek farklı üniversitelerde bulunan eğitim programları alanında çalışan öğretim üyelerine gönderilmiş ve öneriler doğrultusunda yeniden düzenlenmiştir. Ölçeğin yapı geçerliliğini belirlemek için ise araştırma örneklemi dışında kalan gruplara uygulanarak, verilerin cevaplarla güvenirlik katsayısı hesaplanmıştır. Uzman görüşü alındıktan sonra gerekli görülen maddelerin ölçekten çıkarılması ile ölçek uygulamaya hazır hale getirilmiştir.Toplanan veriler; frekans, yüzde hesaplamaları, t-testi ve varyans (F) ile analiz edilmiştir. Öğretmenlerin görüşleri arasında; görevli oldukları okul türü, eğitim durumu, meslekteki hizmet yılı, okutulan sınıf düzeyi, okutulan sınıf mevcudu ve yeni ilköğretim programına yönelik hizmet içi eğitim alma durumu değişkenlerine göre anlamlı bir fark olup olmadığı, istatistiksel testler ile sınanmıştır. Elde edilen bulgular, tablolar halinde sunularak yorumlanmıştır.Ulaşılan bulgulara göre, YİBO ve Taşımalı İlköğretim okulunda görev yapan öğretmenlerin Yeni İlköğretim Programı'nın; kazanım öğelerine ilişkin görüşleri arasında okul türüne, eğitim durumuna ve sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık bulunmuştur.YİBO ve Taşımalı İlköğretim okulunda görev yapan öğretmenlerin Yeni İlköğretim Programı'nın; öğrenme-öğretme süreci öğelerine ilişkin görüşleri arasında mesleki deneyimine göre anlamlı farklılık bulunmuştur.YİBO ve Taşımalı İlköğretim okulunda görev yapan öğretmenlerin Yeni İlköğretim Programı'nın; değerlendirme öğelerine ilişkin görüşleri arasında okul türüne göre anlamlı farklılık bulunmuştur. The general aim of this research is to determine the opinions of class teachers working for YİBO and Transportable Primary Schools about the application of New Primary Program at YİBO and Transportable Primary Schools, and to evaluate the program according to these opinions. For this reason, in 2006-2007 Fall, this research was done at YİBO and Transportable Primary Schools in the city center, town, and village of Çanakkale.The research was done in a descriptive way and the data were gathered by scanning. Therefore, in this research, a kind of scale was prepared to gather necessary data from the teachers of YİBO and Transportable Primary School and to evaluate the Primary Program. This scale was sent to the instructors working for educational programs in different universities and it was rearranged according to their suggestions. In order to determine structural validity of the scale, research was applied to other groups except from the sample ones, and the reliability coefficient was calculated with the answers. After receiving the opinion of an expert, the scale was ready to apply after removal of some items.Collected datas are analysed with frequency,calculating percentage, t-test and variance. Among the views of the teachers, the type of school which they work , education conditions, duty year in occupation, the level of class which is educated, exsisting of the class which is educated, and according to toward new elemantary school programme in-service training situation variables whether there is a meaningful difference or not, are tried out with statistics tests. Findings are presented and interpreted as detailed plan.Acording to findings, YİBO and teachers? who work in transport elemantary school elemantary programme; It has been examined with statistical tests whether there is a significant distinction according to les of which variables of which shool, educational level, service year in profession, educated class level and the situation of in service training intended to new program among the teachers? view. Evidence obtained has been interpreted by presenting as charts.Related to the evidence reached, YİBO and teachers? who work in transport while difference has been found according to variables of which school, educational level, educated class level views of class teachers related to acquirment compenents of Primary Education program.YİBO and teachers? who work in transport while difference has been found according to variables of learnin-teaching which educatıonal level views of class teachers related to acquirment compenents of Primary Education program.YİBO and teachers? who work in transport while difference has been found according to variables of situation of Professional experience which which school views of class teachers related to acquirment compenents of Primary Education program.
Collections