Konaklama işletmelerinde hat yöneticilerin insan kaynakları yönetimindeki stratejik rolü ve bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tez çalışmasında, konaklama işletmelerinde hat yöneticilerin insan kaynakları yönetimindeki stratejik rolü ele alınmaktadır. Bu doğrultuda birinci bölümde, konaklama işletmesi kavramı ve konaklama işletmelerinin genel özellikleri; insan kaynakları yönetimi kavramı, amaçları ve konaklama işletmeleri için önemi ile insan kaynakları yönetimi sistemi konuları ele alınmıştır. İkinci bölümde, hat yönetici kavramı ve hat yöneticilerin temel rolleri; hat yöneticilerin insan kaynakları yönetimindeki rolü ile hat yöneticilerin insan kaynakları yönetimi başarısı üzerinde etkili olan faktörler konuları ele alınmıştır. Üçüncü bölüm, hat yöneticilerin insan kaynakları yönetimi uygulamalarındaki rolü üzerinde etkili olan belirli faktörlerin istatistiksel olarak açıklanmasına yönelik gerçekleştirilen bir araştırmayı kapsamaktadır. İstanbul'da faaliyet gösteren 16 otel işletmesinde çalışan hat yöneticilerin oluşturduğu örneklemden anket yöntemiyle elde edilen veriler faktör analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizi vasıtasıyla değerlendirilmiştir. Gerçekleştirilen analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre, hat yöneticilerin insan kaynakları yönetimi uygulamalarını yürütmeleri ile sahip oldukları istek, örgütsel destek, zaman, insan kaynakları yönetimi yetkinliği ve insan kaynakları politika ve prosedürleri arasında anlamlı ilişkilerin bulunduğu istatistiksel olarak kabul edilmiştir. In this thesis, line managers strategic role in human resource management (HRM) in hotel businesses is investigated. In this way, in the first section, concept and common characteristic of hotel businesses, concept and aims of human resource management, and its importance for the hotel businesses, human resource management system issues are studied. In the second section, concept of line manager and its basic roles and roles of line managers in human resource management, effective factors on line managers success over human resource management issues are studied. In the third section of the thesis contains a research designed to statistically determine the spesific effective factors over line managers roles in human resource management practices. The data provided from a, sample of the line managers in 16 hotel businesses are analyzed via factor analysis, correlation analysis and regression analysis. Accordining to the results, it is statistically supported that there is a significant relationship between implementation of line managers human resource management practices and having desire, organizational support, time, competency of human resource management and human resource management politics and prosedures.
Collections