İlköğretim sosyal bilgiler dersi 1998 ve 2004 öğretim programlarının öğretmen görüşlerine dayalı olarak hedefler/kazanımlar boyutunda değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hazırlanan bir eğitim programının pilot okul ya da kurumlarda denenmesi, denenen programın uygulamadan elde edilen veriler doğrultusunda yeniden incelenip geliştirilmesi ve tüm okullarda uygulanmaya başlanması, hazırlanan programın başarısı ve eğitim-öğretim hizmetinin niteliği açısından son derece önemlidir. Deneme ve geliştirme aşamalarından sonra uygulanmaya başlanan bir eğitim programının ise zaman zaman programla ilgili tüm kesimlerden görüş alarak, uygulamadaki sorun ya da durumları belirleyerek, dünyadaki ve ülkedeki çeşitli değişimlerle bilim ve teknolojideki gelişmeler doğrultusunda yeniden ele alınması gerekmektedir.Bu araştırma İlköğretim 1. kademe (4. ve 5. sınıflar) Sosyal Bilgiler Dersi 1998 ve 2004 Öğretim Programlarının karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi esas alınarak yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve 1998 ve 2004 Sosyal Bilgiler Programları'nın hedef/kazanım boyutlarına ilişkin öğretmen görüşlerini almak için 23 maddeden oluşan (5'li likert ölçekli) anket formu kullanılmıştır. Hazırlanan veri toplama aracı Çanakkale ili merkezi ve ilçelerinde görev yapan 153 4. ve 5. sınıf öğretmenlerine uygulanmıştır. Araştırmada anket formlarında elde edilen verilerin çözümü için SPSS 13.0 paket programından yararlanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin anket formundaki sorulara verdikleri cevapların frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalamaları (X) ve standart sapmaları (ss) hesaplanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin anket formundaki soruları verdikleri cevapların bağımsız değişkenlere göre dağılımının anlamlılığı t testi, tek yönlü varyans testi ile test edilmiştir.Elde edilen bulgulara dayalı olarak sınıf öğretmenlerinin 1998 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı hedef ve davranışlara ilişkin görüşleri kısmen katılıyorum ile kararsızım arasında değişmektedir. Sınıf öğretmenlerinin 2004 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı kazanımlara ilişkin görüşleri kısmen katılıyorum ile katılıyorum arasında değişmektedir. Sınıf öğretmenlerinin 2004 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı kazanımlara ilişkin görüşlerinin puan ortalaması1998 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı hedef ve davranışlara ilişkin görüşlerinin puan ortalamasına göre daha yüksektir.Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim alma durumlarına, mesleki kıdem özelliklerine, cinsiyetlerine göre 1998 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı hedef ve davranışlara ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmektedir. Sınıf öğretmenlerinin eğitim durumlarına, görev yapılan yere, okutulan sınıf düzeyine göre 1998 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı hedef ve davranışlara ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark olduğu görülmektedirSınıf öğretmenlerinin okutulan sınıf düzeyine, görev yapılan yere göre mesleki kıdem özelliklerine, cinsiyetlerine göre 2004 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı kazanımlara ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmektedir. Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim alma durumlarına, eğitim durumlarına göre 2004 Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı kazanımlara ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark olduğu görülmektedir The testing of a prepared educational program at pilot schools or institions re-examining and improving of this program by the help of the data acquired by the implamentation of the program and its use in all schools, is vitaly important fort he success of the program and the quality of the learning and teaching service. It?s necessary that re-examination an educational program, being implemented after testing and improving phases, by getting opinion from all related educational components, finding out the problem sor the situations, and in the light of scientific and technological advancements in the world and in the country.This research was carried out as a comparative study which evaluates primary education 4th and 5th grades Social Studies course 1998 and 2004 teaching programs to obtain the data a 23 item questionnaire that was designed by the researcher in order to get teachers? opinion of goals dimensions of 1998 and 2004 Social Studies Teaching Programs. The instrument was implemented to 153 4th and 5th primary school teachers teaching at province of Çanakkale and it?s towns. For the analyses of the obtained data SPSS 13.0 statistical program was used. The frequancy (f), percentage (%), means (X) and Standard deviations (ss) were analysed. The distiribution of the answers given by the primary school teachers according to the independent variables was analysed by t-test, one way anovva.The analyses of data shows that the answers of the teachers on 1998 Social Studies Teaching Program varies between ?partially agree? and ?no idea?. The answers of the teachers on 2004 Social Studies Teaching Program varies between ?partially agree? and ?I agree?. The avarage point of primary school teachers opinions on 2004 Social Studies Teaching Program is higher than their opinions on the goals and behaviors of 1998 Social Studies Teaching Program.It?s clear that according to the in-service training levels, occupational ranking features and their genders there is no meaningful difference between their opinions on 1998 Social Studies Teaching Program goals and behaviors. On the other hand there is a meaningful difference according to their levels of education the place were they work and the level of the class being taught.According to the level of the class being taught, the place were the work, occupational ranking features and their genders there is no meaningful difference between their opinion on 2004 Social Studies Teaching Program. Additionally according to the in-service training level of teachers, their levels of education there is no meaningful difference between their opinion on 2004 Social Studies Teaching Program.
Collections