Analoji ile öğretim yönteminin 9.sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına ve yaratıcı düşünmelerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim 9. sınıf matematik dersinde, analojitemelli öğretim yönteminin, öğrencinin matematik başarısına ve yaratıcı düşünmebecerisine olan etkisini belirlemektir. Bu temel amaç çerçevesinde kümeler ünitesianaloji temelli yöntemle işlenmiş ve bu yöntemin etkinlik temelli yöntemlearasındaki başarı ve yaratıcı düşünme becerisi yönünden farkı incelenmiştir.Çalışma evrenini 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Çanakkale ili Eceabatilçesindeki Mehmet Akif Ersoy Çok Programlı Lisesi 9. sınıfta öğrenim görenöğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini evrenden yansız atama yolu ileseçilen 15 deney grubu öğrencisi ve 15 kontrol grubu öğrencisi oluşturmaktadır.Deney grubunda analoji temelli yöntemle, kontrol grubuna ise etkinlik temelliyöntemle konu işlenmiştir. Her iki gruba da uygulama konu öncesi ve sonrasıKümeler Başarı Testi ve Torrance Yaratıcı Düşünme Testi uygulanmıştır. Sonuçlarıdeğerlendirmede testlerden alınan puanlarda frekans ve aritmetik ortalama,değişkenlerin öntest ve sontest puanları arasındaki anlamlı fark için t testi veyöntemin yaratıcı düşünme üzerindeki etkisini ölçmek için İki Faktörlü Varyans (F)Analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda analoji temelli yöntemin yaratıcı düşünme üzerinde ortadüzeyde ve olumlu bir etkisi olduğu görülmüştür. Ayrıca analoji temelli yönteminetkinlik temelli yönteme göre matematik başarısı üzerinde daha fazla olumlu etkisiolduğu sonucuna ulaşılmıştır. The general objective of this research is to determine the effect of analogy-enhanced teaching on mathematical success and creative thinking ability of the students in middle school mathematics class. In addition, we searched for whether or not analogies have positive effects on creative thinking ability that students need to possess.The space of this research is comprised of the students who are in 9th class of Mehmet Akif Ersoy multiple program high school in Eceabat, Canakkale. The study sample is composed of 20 students as control group chosen by random sampling among the study universe. In the experiment group, the analogy based methods; and in the control group, activity based methods were applied. To the both groups, before and after application of this method, Achievement Test of Sets ve Torrance?s Test of the Creative Thinking were applied. The evaluation of results were done according to the frequency and arithmetic means of test scores; for determination of significant differences between pretest and posttest scores of variables, the t test was applied and for the evaluation of the effects of this technique on creative thinking, two factor variance analysis was applied. (F)It was observed after this research that, analogy based creative thinking has middle or positive effects on creative thinking. Besides, analogy based technique has more positive effects on mathematical success than activity based technique has.
Collections