Sevim Ak`ın hikâye ve romanlarında yer alan eğitsel iletiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde 21.yüzyılın başından itibaren edebiyatın yeni bir kolu olarak ön plana çıkmaya başlayan çocuk edebiyatı, çocuğun eğitiminde önemli bir görev üstlenmiştir. Çocuk edebiyatı ürünlerinin çocuğun eğitimi üzerinde etkili olabilmesi için yazarın bir ileti sunması gerekir. Bu iletiler çocuğun hayata dair bilgi edinmesini ve duygusal, ahlâkî, sosyal yönden gelişmesini sağlayacaktır.Günümüzde çocuğa yönelik, eğitsel değeri yüksek eserler veren yazarlarımızın sayısı artmıştır. Bu yazarlarımızdan biri de Sevim Ak'tır.Sevim Ak, çocuk kitabı yazarlığını ayrı bir yazarlık biçimi olarak görmekte ve bu yazarlık biçiminin özel hassasiyetler gerektirdiğini savunmaktadır. Bu nedenle çocuk dünyasına duyarlılıkla yaklaşmış, çocukların aile, toplum, okul sorunlarına eğilirken onların gerçeklerini, hayal dünyalarını göz ardı etmemiş, onları ciddiye almıştır. Eserlerinde yaşamın gerçeğinden kopmadan çocuğa özgü sorunları, korkuları, kaygıları, beklentileri, çocuk-yetişkin çatışmalarını konu edinerek aile yaşantılarına, sosyal çevre yaşantılarına, okul yaşantılarına yönelik eğitsel iletiler sunmaktadır.Bu çalışma Sevim Ak'ın hikâye ve romanlarındaki eğitsel iletileri, araştırmak amacı ile yapılmıştır.Yapılan çalışmada Sevim Ak'ın hikâye ve romanlarındaki eğitsel iletiler, belirlenmiş, bu iletilerin aktarılmasına araçlık eden kişi, olay ve durumlar betimlenmiştir. İletiler, yönelik oldukları yaşantı alanlarına göre sınıflandırılmıştır. Child literature, which takes over as a new branch of literature in our country from the beginning of 21st century, has undertaken an important obligation in the education of the child. The author must present a message for child literature products being effective upon the education of the child. These messages will provide the child gain information about life and develop emotionally, morally and socially.Nowadays, the number of the authors who creates products for child that are educationally high- valved has been increased. One of our these authors is Sevim Ak.Sevim Ak regards child book author ship as a different kind of author ship form, and defends that this author ship form needs special sensibilities. For this reason, she approached to the child world sensitively, didn?t undervalve children?s realities and dream worlds, and take them seriously while inclining to their family, society and school problems. She presetens educational messages for family experiences, social and environment experiences, school experiences pointing problems, frights, anxieties and expectations peculiar to child, child- mature disputes without diverging from the reality of life.This work was done for searching Sevim Ak?s educational messages in her stories and novels.İn the work, Sevim Ak?s educational messages in her stories and novels were identified, the people, the facts and the situations that are meaning of transferring these messages were described the messages were classified according to the branches of experiences that they are directed.
Collections