Student teachers perceptions with regard to their pronunciation and a training experience on developing skills of self-monitoring in pronunciation
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, öğretmen adaylarının kendi sesletim becerilerine ilişkin algılarını belirlemeyi amaçlamıştır ve sesletimde öz-gözlem becerilerini geliştirmeye yönelik bir eğitimi içermiştir. Çalışma üç evreden oluşmuştur. Birinci evre öğretmen adaylarının kendi telaffuz becerilerine ilişkin algılarını tespit etmeyi amaçlamıştır. İkinci evre öz-gözlem ve öz-düzeltme tekniklerini deney grubundaki öğretmen adaylarınına tanıtmayı amaçlamıştır. Üçüncü evre ise deney grubu öğretmen adaylarının aldıkları eğitimden önceki ve sonraki algıları arasında bir fark olup olmadığının belirlenmesi ve deney grubu öğretmen adaylarının aldıkları eğitim hakkındaki görüşlerinin tespit edilmesini kapsamıştır.Bu çalışma Onsekiz Mart Üniversitesi, İngiliz Dili Eğitimi bölümünde okuyan 42 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Katılımcıları mevcut gruplar oluşturmuştur. Bu çalışmayı yürütmek için yarı deneysel çalışma modeli uygulanmıştır. Veri toplama araçları Öz-Algılama anketi, mini yansıma günlüğü ve görüşmedir.Anketlerden elde edilen bulgular SPSS programıyla analiz edilip yorumlanmış. Görüşmelerden ve mini yansıma günlüklerinden elde edilen veriler nitel olarak değerlendirilmiş ve içerik analizi metodu kullanılmıştır.Çalışmanın ilk evresinde elde edilen sonuçlar çalışmaya katılan 42 öğretmen adayının kendi sesletimlerine yönelik algılarının ortalama düzeyde olduğunu göstermiştir. Ön-test ve son-test sonuçlarının kıyaslanması sonucunda, deney grubu öğretmen adaylarının kendi sesletimlerine ilişkin algılarında istatistiksel olarak önemli bir fark bulunmuştur. Kontrol grubu öğretmen adaylarının algılarındaki değişlik ise istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır.Sonuç olarak, bu çalışma öğretmen yetiştirme programlarında sesletim öğretiminin önemine ışık tutmaktadır. Sesletimde öz-gözlem ve öz-düzeltme tekniklerinin, öğrencilerin kendi sesletimlerine yönelik algılarının gelişmesini sağladığı da dikkate alınmalıdır. The study aimed to find out the student teachers? perceptions with regard totheir pronunciation and involved a training experience on developing skills of selfmonitoringin pronunciation. It consisted of three phases. First phase aimed atdetermining the perceptions of student teachers toward their own pronunciationskills. The second phase aimed at introducing self-monitoring and self-correctiontechniques to the experimental group of the student teachers. The third phase of thestudy involved determining whether the perceptions of the experimental studentteachers changed after the training program and their opinions about the trainingcourse.The study was conducted at Çanakkale Onsekiz Mart University Departmentof English Language Teaching with 42 student teachers. The participants formed twointact groups. Quasi-experimental research design was used to carry out the study.The data collection instruments were Self-Perception Questionnaire, mini reflectivejournals and interview.The data obtained from the questionnaire were analyzed and interpreted withthe help of SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). On the other hand, thedata obtained from the interview and mini reflective journals were evaluatedqualitatively.The results of the first phase of the study revealed that all 42 student teachersperceive their own pronunciation skills moderately. The comparison between pre andpost test data revealed that there was a statistically significant change in theexperimental group of the student teachers? perceptions while the change in thecontrol group of the student teachers was not statistically significant.In conclusion, this study sheds light on the importance of pronunciationtraining in the teacher education programs. It should also be noted that selfmonitoringand self-correction techniques are helpful in that they affect students?perceptions toward their own pronunciation skills in a positive way.
Collections