Assessing Turkish students` performance in English as a foreign language at secondary level within common European framework
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Avrupa dil politikaları üzerine yapılan çalışmaların bir Avrupa Konseyi üye ülkesi olarak Türkiye'nin Avrupa Birliğine bütünleşme sürecinde atılacak adımlara ışık tutacağı ve faydalı olacağı düşünülerek yapılmıştır.Çalışma orta öğretim seviyesindeki, Lise 1.sınıf, Türk öğrencilerinin yabancı dil olarak İngilizcedeki başarılarının Avrupa Ortak Dil Referansları: öğrenme, öğretme, ölçme (AODR) çerçevesinde araştırılması, ayrıca yabancı dil öğretimi sürecinde bu okullarda kullanılan yabancı dil ders kitaplarının AODR kapsamında değerlendirilmesini öngörmektedir. Çalışma aynı zamanda bu okullarda ki yabancı dil ders saatleri, ders içeriği, müfredat ve yabancı dil dersi öğretmenlerinin Avrupa dil politikaları ve Ortak Dil Referansları konusunda ki hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını da araştırmaktadır.Yukarıdaki amaçları takiben, bir araştırma düzeni hazırlanmış ve pilot çalışmanın ardından esas çalışma, lise 1. sınıf öğrencileri üzerinde ilk ve son test olmak üzere bir öz-değerlendirme ölçeği ve bir de Cambridge KET sınavı enstrümanları ile gerçekleştirilmiştir. Ders kitabı ile ilgili değerlendirme ise ders öğretmenleriyle Avrupa Ortak Dil referanslarını içeren bir ders kitabı değerlendirme ölçeği anketi ile yapılmıştır. Bu çalışmalar 2006-2007 eğitim öğretim yılında Çanakkale İli Merkez ilçesinde ki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı tüm lise ve dengi okullarda lise 1. sınıflarda ve bu sınıflardaki yabancı dil dersi öğretmenlerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.Elde edilen veriler Paired Samples T-test, Frequency ve Reliability teknikleri kullanılarak SPSS (10.00) Sosyal Bilimler de İstatistiksel Analiz programıyla değerlendirilmiştir. Bulgular orta öğrenin seviyesindeki Türk öğrencilerinin yabancı dil olarak İngilizce' deki başarılarının eğitim öğretim programı sürecinde arttığını buna rağmen müfredatta öğretilmesi öngörülen AODR A2 temel seviyesine yaklaşmadığını göstermektedir. Öz-değerlendirme bulguları ise öğrencilerin performanslarının artmasına rağmen öğretim programı başında kendilerini daha iyi, program sonunda ise daha kötü ya da aynı seviyede gördüklerini ortaya koymuştur. Diğer taraftan ders kitabı ile ilgili öğretmen değerlendirmeleri, yabancı dil ders kitaplarının niteliklerinin Avrupa Ortak Dil Referansları çerçevesinde çok düşük olduğunu göstermekle birlikte, mevcut yabancı dil ders saatleri, içerik, ders programında kullanılan yaklaşım ve yöntemler hakkında ki bulguları da içermektedir. Çalışma sonuç olarak, Türkiye' de Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı orta öğrenim kurumlarında yabancı dil öğretimi sürecinde, çok dilli ve çok kültürlü yabancı dil dersi programları, ders kitapları, içerik, yöntem ve yabancı dil dersi öğretmenlerinin son gelişmelerle ilgili hizmet-içi eğitim ihtiyaçları konularında çözüme yönelik acil adımlar atılması gerektiğini vurgulamaktadır. This research was carried out mainly because of the integration process of Turkeyto the European Union as a member of Council of Europe since it is predicted that, itwill be highly useful to dwell upon the subjects of Language Policies of Europe forthe future steps to be taken in this process by Turkey.The study aimed to investigate the Turkish student performance in English as aforeign language at secondary level (grade 1) within Common European Frameworkof References for Languages: learning, teaching, assessment (CEFR) and also toinvestigate the qualities of course books used in foreign language courses at thislevel. The study also investigated the foreign language course hours, course content,curriculum and foreign language teachers? need for in-service training aboutCommon European Framework and the developments in language policies ofEurope.Following the purposes previously mentioned the research was conducted througha survey methodology. After the piloting, the main study was carried out with theinstruments a pre-test and post-test self-assessment CEFR and Cambridge KETexam for the students in all (Common, Vocational, Anatolian and Science) secondaryschools? classes grade1 in Central town of Çanakkale Province in 2006-2007 schoolyear and a course book evaluation questionnaire for the teachers of these coursesThe data obtained from the instruments analyzed Paired Samples T-test,Frequency and Reliability Scale Analyses design by using Statistical Package forSocial Sciences (SPSS 10.00). Analyzed data provided the findings that theperformance of the students in English as a foreign language in secondary schoolsgrade 1 increased through the school period but still not equal to the CEFR A2 Basiclevel as expected in the curriculum however other findings about the self-assessmentof the students indicated that students self-assessment decreased from the beginningto the end of the school period. On the other hand the findings for the course booksdisclosed that the course books used in ELT process in secondary schools grade1 isinadequate within the CEFR criteria as well as the course hours, content andmethodology of the curriculum. Consequently the study concludes by outlining thaturgent steps must be taken to solve the problems in foreign language learning andEnglish language teaching process in secondary schools in terms of multilingual andmulticultural curricula, course books, content, methodology and in-service trainingof foreign language teachers.
Collections