Ortaöğretim kurumlarındaki 10. sınıf öğrencilerinin elektronik oyunlardaki mesajları algılama düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 10. sınıf öğrencilerinin elektronik oyunlardaki mesajları algılama düzeylerini belirlemektir. Bu temel amaç doğrultusunda öğrencilerin, elektronik oyunlardaki mesajları algılama düzeylerinin; cinsiyet, okul türü, yaşamış olduğu sosyo-ekonomik düzey ve ailenin eğitim durumu açısından anlamlı bir farklılığın olup olmadığı araştırılmıştır. Ayrıca öğrencilerin oynadıkları elektronik oyunların tür ve düzeyleri, elektronik oyunlar ile medya okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişki ve mesajları algılama düzeylerine etkileri belirlenmeye çalışılmıştır.Bu araştırma, ortaöğretim kurumlarında 10. sınıf öğrencilerinin elektronik oyunlardaki mesajları algılama düzeylerinin incelendiği alan araştırması olup, tarama (survey) modeline göre yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ?elektronik oyunlar? anketi kullanılmıştır. Geliştirilen anketin ortaöğretim öğrencilerine uygulanıp uygulanamayacağını belirlemek amacıyla geçerlilik ve güvenirlilik çalışması yapılmış ve olumlu sonuç alınmıştır. Araştırmanın anketi, Marmara bölgesi sınırları içinde sosyo-ekonomik düzeylerine göre belirlenen il ve ilçelerde bulunan, farklı türlerdeki ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 1621 öğrenciye uygulanmıştır. Toplanan veriler SPSS15.0 programı ile betimsel istatistikler, t testi ve varyans analizi kullanılarak çözümleme yapılmıştır.Araştırmada öğrencilerin elektronik oyun oynama düzeyleri, elektronik oyunlara ilişkin tutumları, elektronik oyunlardaki mesajları algılama düzeyleri ile medya okuryazarlık düzeyleri elektronik oyunlar anketinden elde edilen puanlar arasındaki farka bakılarak ortaya konulmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgular, elektronik oyunlara karşı erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre daha olumlu bir tutum sergilediğini, kız öğrenciler ise daha temkinli yaklaştığını göstermektedir. Ayrıca öğrencilerin elektronik oyunlara karşı geliştirdikleri tutumlarda, mesajların algılanması ve medya okuryazarlığı düzeylerinde, cinsiyet, okul türü, ailenin eğitim düzeyi ve yaşamış olduğu çevrenin sosyo-ekonomik düzeyinin etkili olduğu görülmektedir. The main reason of this research in to determine the perception level the grade-10 students, who study in high schools, on the messages of the electronic games. On the basis of this main aim, it is searched whether or not there is a significant difference among the students owing to sex, school type, the socioeconomic level and the education level of the family of the students for the perception level of the messages on the electronic games. Moreover, it is attempted to determine the types and the levels of the electronic games which the students play, the relation between the electronic games and their media literacy levels, the effects of the messages on the electronic games to their perception levels.This research is a local research, in which the 10th year students? perception level of the messages on the electronic games has been examined, and it has been realized according to the survey model. The survey ?electronic games? developed by the researcher has been used as the data collecting means. The study of the availability and reliability of the survey developed has been implemented to comprehend if it can be applied to the high school students or not, and the positive result has been taken. The survey of this research has been applied to 1621 students who study in different types of high schools which are in the towns and cities detected according to socioeconomic levels in the region of Marmara. The collected data has been worked out by using the program SPSS 15.0, the outlined statistics, the t test and variance analysis.In this research, the students? levels of being able to play games, their attitudes towards electronic games, their perception levels of the messages on the electronic games, and their media literacy levels have been put down by taking into consideration the difference among the obtained points from the electronic games survey. According to the inferences from this research, male students expressed more positive attitude than female students, towards the electronic games and the female students have expressed calmer attitude than the male. In addition to sex, it is observed that the school type, the education level of the family, the socioeconomic level of the students? environment have been effective on the students? attitudes on the electronic games, the perception of the messages and their media literacy levels.
Collections