Türkiye`de sanat eğitimi yöntemleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tez Türkiye'de sanat eğitimi tarihinin 1880'den 2006 yılına kadar uygulana gelen yöntem ve kuramların, tarihsel süreç içerisinde incelenmesini kapsamaktadır.Türkiye'de sanat eğitiminin merkezi, tutarlı, geçerli bir bütünlüğü bulunmamaktadır. Özellikle 1950 sonrası parçalı ve başıboş görünüm çizmektedir. Son 15 yıl bu sorunların düzeltilme çabası içindedir. Yine Türkiye'de sanat eğitiminin kendi rutinleri içinde sürdürüldüğünü, bu eğitimi işlevselliği ve çağa olan uyumu fazla sorgulanmamaktadır.Tüm bunların altında çok çeşitli nedenlerle birlikte, sanat eğitimine ilişkin bütüncül ve gerçekçi bir bakış açısının geliştirilememesi yatmaktadır. Sanat eğitimcileri hangi gerekçelerle hangi yöntemleri uygulamaları gerektiği konusunda netleşememektedir. Bu bulanıklığın aşılması için geliştirilen yöntem ve kuramların, uygulamaların tarihsel bir dökümünün yapılması ve bunların zamanla olan ilişkisinin irdelenmesi gerekmektedir. Bu nedenle Tez 1880-2006 sanat eğitim kavramı, kuram ve yöntemlerini ayrıca bu süreç içerisinde uygulana gelen sanat eğitimi programlarını da kapsamaktadır. This thesis contains the analysis on applications of methods and theory in art education in historical process from 1880 to 2006.There is no current, central or cohorent enterity of artictic education in Turkey. Especially after 1950, the image was limited and aimless. İn last 15 years these problems is tried to go better. Art education In Turkey goes routine and isn?t interrogated about accord to era.With some other reasons, the subject is not to build up a cumulative and realistic view point. İt is not clear that which method can be used in which reasons for artictic educationalists. İt?s need to look over the historical process of methods, theories and applications and relate to times. For this reason this thesis holds the concept, theory and method of artistic education and also programs of education which is being applied.
Collections