İlköğretim görsel sanatlar (resim-iş) dersi öğretim programlarının değerlendirilmesi (1948- 2007 tarihleri arası)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde İlköğretimde sanat eğitimi, buna bağlı olarak görsel sanatlar (resim-iş) eğitimi çağdaş sanat eğitimi ilkeleriyle uyumlu bir biçimde yürütülememektedir. Eğitim politikamızın sürekli değişmesi, sorunlara kısa sürede çözümler aranması, görsel sanatlar dersini diğer dersler yanında boş zamanı değerlendiren bir ders konumuna getirmiştir. İlköğretim okullarında görsel sanatlar dersinin ders saatinin azlığı, atölye ve araç-gereç eksikliği görsel sanatlar dersinin gerçek anlamda işlenmesini kısıtlamaktadır.Bu araştırmada ; Görsel sanatlar dersinin tarihi gelişimi ve günümüzdeki görsel sanatlar eğitimi, ilköğretim okullarında 1948- 2007 yılları arasında uygulanan resim-iş eğitim programları, etkileri ve sonuçlarına değinilmektedir.Araştırmada model olarak ?Tarama Modeli? kullanılmıştır. Bu amaçla 1948- 2007 yılları arasında sanat eğitimi tarihi ve gelişimi Cumhuriyet Öncesi ve Cumhuriyet Sonrası sanat eğitimi olarak incelenmiştir. Sanat eğitimine önemli katkı sağladığını düşündüğüm İsmail Hakkı Baltacıoğlu, İsmail Hakkı Tonguç ve Atatürk'ün sanat eğitimi hakkındaki düşüncelerine yer verilmiştir. Sanat eğitimi programları, ile ilgili kaynaklar taranmıştır. İlköğretim okulları Görsel Sanatlar (Resim-İş) öğretim programları amaçlar / hedefler ve içerik ögeleri bakımından değerlendirilmiştir. In Turkey, art education in primary schools, connected with education of visual arts (art lesson) can not be conducted compatible with modern art education principles. Continuous changes in the educational policy, short term solution searches for problems, changed visual arts lesson into an activity which fills students? free times besides other subjects. Limited lesson hours in primary schools and the shortage of workshops and equipments prevent performance of visual arts lesson in the literal sense.This study reveals the historical development of visual arts lesson and visual arts education at present, the educational programmes of art education implemented in primary schools between 1948 and 2007, and their effects and outcomes.In this study, as a model ?Scanning Model? was used. For this aim, the history and development of art education was investigated as Before Republic and After Republic. The researcher mentioned the ideas of İsmail Hakkı Baltacıoğlu, İsmail Hakkı Tonguç and Atatürk, who are considered as important contributors to art education. The resources on art education programmes were reviewed. Visual arts teaching programmes in primary schools were evaluated in terms of their aims/goals and content.
Collections