A critical evaluation of ` Campus Life` in terms of university first year students` and english instructors` opinions and expectations
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, öğrenci ve öğretim elemanlarının Zorunlu Yabancı Dil ders kitabı olarak okutulan 'Campus Life' adlı kitap hakkındaki düşüncelerini almak, kitabın güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek ve bu doğrultuda kitabın daha etkili olabilmesi için bazı önerilere ulaşabilmek amacıyla yürütülmüştür.Çalışma, survey metodunu benimseyen betimsel bir çalşma olup, 2007-2008 güz döneminde Çanakkale Onsekizmart Üniversitesi birinci sınıflarında Zorunlu Yabancı Dil olarak İngilizce dersini alan 278 öğrenci ve bu dersi okutan 22 öğretim elemanı ile yürütülmüştür. Veriler nicel ve nitel araştırma teknikleri kullanılarak elde edilmiştir. Alandaki yazınlar ışığında hem öğrenciler hem de öğretim elemanları için değerlendirme anketleri oluşturulmuştur. Anketlerin güvenirliliği analiz edilmiş ve kabul edilebilir aralıkta oldukları saptanmıştır. Anketler yoluyla elde edilen veriler SPSS bilgisayar programı yardımıyla, Betimsel İstatistik, Bağımsız Örneklem T-test ve Cronbach Alfa güvenirlilik testi teknikleriyle incelenmiştir.Öğrenci değerlendirme anketinin birinci bölümündeki dört sorunun inceleme sonuçları, öğrencilerin birinci sınıf programlarında sadece İngilizce değil başka dil seçeneklerinin de sunulmasını istediklerini, bu derste sırasıyla gramer, dinleme ve kelime bilgisi becerilerini geliştirmeyi beklediklerini, dersin bir okuma kitabına veya bir ders kitabına dayandırılarak işlenmesini beklediklerini (okuma ve ders kitabı kavramlarının karıştırılmış olabileceği düşünülmektedir) göstermektedir. Ayrıca, öğrencilerin bir İngilizce ders kitabıyla ilgili ana kaygılarının sırasıyla kolay elde edilebilir ve ucuz olması, renkli ve ilgi çekici olması ve bol miktarda gramer ve kelime bilgisi alıştırmalarına yer vermesi olduğu da görülmüştür. Öğrencilerin ders kitabı değerlendirme anketi sonuçları, kitapta hiçbir zayıf yön tespit edilmediğini göstermektedir. Kitap, açık ve okunaklı yazı karakteri ve yeterli sayıda görsel materyal içermesi bakımlarından güçlü bulunmuştur. Kitabın diğer tüm nitelikleri ortalama sınırlarda bulunmuştur. Kitap değerlendirmeleri bakımından fakülte ve meslek yüksek okulu öğrencileri arasında anlamlı bir farka rastlanmamıştır.Öğretmen değerlendirme anketlerinin sonuçları, kitabın ankette yer alan 14 açıdan güçlü ve 5 açıdan zayıf bulunduğunu göstermektedir. Öğretmen kitabı, yeterli miktarda destekleyici materyal içermesi bakımından zayıf bulunmuştur. Kitabın diğer tüm niteliklerinin ortalama sınırlarda olduğu tespit edilmiştir. Öğretim elemanları, anketin son bölümünde yer alan ve çalışmanın nitel yönünü oluşturan bölümde ortak 5 konuda görüş ve önerilerini sunmuşlardır.Çalışma ayrıca, öğrenci ve öğretim elemanlarının anketlerde yer alan bir çok ortak konuda farklı değerlendirmelerinin olduğu sonucunu da göstermiştir. Bunun yanında, çalışmadaki standart sapmaların büyük çoğunluğunun gösterdiği gibi, hem öğrenciler hem de öğretim elemanlarının anketlerde yer alan her bir konuda kendi içlerinde görüş ayrılıkları vardır. Son olarak çalışma, elde edilen tüm bulgular ışığında materyal yazarları, öğretmenler ve daha sonraki bilimsel çalışmalar için öneriler sunmaktadır.Bu çalışma, öğrenci ve öğretim elemanlarının Zorunlu Yabancı Dil ders kitabı olarak okutulan 'Campus Life' adlı kitap hakkındaki düşüncelerini almak, kitabın güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek ve bu doğrultuda kitabın daha etkili olabilmesi için bazı önerilere ulaşabilmek amacıyla yürütülmüştür.Çalışma, survey metodunu benimseyen betimsel bir çalşma olup, 2007-2008 güz döneminde Çanakkale Onsekizmart Üniversitesi birinci sınıflarında Zorunlu Yabancı Dil olarak İngilizce dersini alan 278 öğrenci ve bu dersi okutan 22 öğretim elemanı ile yürütülmüştür. Veriler nicel ve nitel araştırma teknikleri kullanılarak elde edilmiştir. Alandaki yazınlar ışığında hem öğrenciler hem de öğretim elemanları için değerlendirme anketleri oluşturulmuştur. Anketlerin güvenirliliği analiz edilmiş ve kabul edilebilir aralıkta oldukları saptanmıştır. Anketler yoluyla elde edilen veriler SPSS bilgisayar programı yardımıyla, Betimsel İstatistik, Bağımsız Örneklem T-test ve Cronbach Alfa güvenirlilik testi teknikleriyle incelenmiştir.Öğrenci değerlendirme anketinin birinci bölümündeki dört sorunun inceleme sonuçları, öğrencilerin birinci sınıf programlarında sadece İngilizce değil başka dil seçeneklerinin de sunulmasını istediklerini, bu derste sırasıyla gramer, dinleme ve kelime bilgisi becerilerini geliştirmeyi beklediklerini, dersin bir okuma kitabına veya bir ders kitabına dayandırılarak işlenmesini beklediklerini (okuma ve ders kitabı kavramlarının karıştırılmış olabileceği düşünülmektedir) göstermektedir. Ayrıca, öğrencilerin bir İngilizce ders kitabıyla ilgili ana kaygılarının sırasıyla kolay elde edilebilir ve ucuz olması, renkli ve ilgi çekici olması ve bol miktarda gramer ve kelime bilgisi alıştırmalarına yer vermesi olduğu da görülmüştür. Öğrencilerin ders kitabı değerlendirme anketi sonuçları, kitapta hiçbir zayıf yön tespit edilmediğini göstermektedir. Kitap, açık ve okunaklı yazı karakteri ve yeterli sayıda görsel materyal içermesi bakımlarından güçlü bulunmuştur. Kitabın diğer tüm nitelikleri ortalama sınırlarda bulunmuştur. Kitap değerlendirmeleri bakımından fakülte ve meslek yüksek okulu öğrencileri arasında anlamlı bir farka rastlanmamıştır.Öğretmen değerlendirme anketlerinin sonuçları, kitabın ankette yer alan 14 açıdan güçlü ve 5 açıdan zayıf bulunduğunu göstermektedir. Öğretmen kitabı, yeterli miktarda destekleyici materyal içermesi bakımından zayıf bulunmuştur. Kitabın diğer tüm niteliklerinin ortalama sınırlarda olduğu tespit edilmiştir. Öğretim elemanları, anketin son bölümünde yer alan ve çalışmanın nitel yönünü oluşturan bölümde ortak 5 konuda görüş ve önerilerini sunmuşlardır.Çalışma ayrıca, öğrenci ve öğretim elemanlarının anketlerde yer alan bir çok ortak konuda farklı değerlendirmelerinin olduğu sonucunu da göstermiştir. Bunun yanında, çalışmadaki standart sapmaların büyük çoğunluğunun gösterdiği gibi, hem öğrenciler hem de öğretim elemanlarının anketlerde yer alan her bir konuda kendi içlerinde görüş ayrılıkları vardır. Son olarak çalışma, elde edilen tüm bulgular ışığında materyal yazarları, öğretmenler ve daha sonraki bilimsel çalışmalar için öneriler sunmaktadır.Bu çalışma, öğrenci ve öğretim elemanlarının Zorunlu Yabancı Dil ders kitabı olarak okutulan 'Campus Life' adlı kitap hakkındaki düşüncelerini almak, kitabın güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek ve bu doğrultuda kitabın daha etkili olabilmesi için bazı önerilere ulaşabilmek amacıyla yürütülmüştür.Çalışma, survey metodunu benimseyen betimsel bir çalşma olup, 2007-2008 güz döneminde Çanakkale Onsekizmart Üniversitesi birinci sınıflarında Zorunlu Yabancı Dil olarak İngilizce dersini alan 278 öğrenci ve bu dersi okutan 22 öğretim elemanı ile yürütülmüştür. Veriler nicel ve nitel araştırma teknikleri kullanılarak elde edilmiştir. Alandaki yazınlar ışığında hem öğrenciler hem de öğretim elemanları için değerlendirme anketleri oluşturulmuştur. Anketlerin güvenirliliği analiz edilmiş ve kabul edilebilir aralıkta oldukları saptanmıştır. Anketler yoluyla elde edilen veriler SPSS bilgisayar programı yardımıyla, Betimsel İstatistik, Bağımsız Örneklem T-test ve Cronbach Alfa güvenirlilik testi teknikleriyle incelenmiştir.Öğrenci değerlendirme anketinin birinci bölümündeki dört sorunun inceleme sonuçları, öğrencilerin birinci sınıf programlarında sadece İngilizce değil başka dil seçeneklerinin de sunulmasını istediklerini, bu derste sırasıyla gramer, dinleme ve kelime bilgisi becerilerini geliştirmeyi beklediklerini, dersin bir okuma kitabına veya bir ders kitabına dayandırılarak işlenmesini beklediklerini (okuma ve ders kitabı kavramlarının karıştırılmış olabileceği düşünülmektedir) göstermektedir. Ayrıca, öğrencilerin bir İngilizce ders kitabıyla ilgili ana kaygılarının sırasıyla kolay elde edilebilir ve ucuz olması, renkli ve ilgi çekici olması ve bol miktarda gramer ve kelime bilgisi alıştırmalarına yer vermesi olduğu da görülmüştür. Öğrencilerin ders kitabı değerlendirme anketi sonuçları, kitapta hiçbir zayıf yön tespit edilmediğini göstermektedir. Kitap, açık ve okunaklı yazı karakteri ve yeterli sayıda görsel materyal içermesi bakımlarından güçlü bulunmuştur. Kitabın diğer tüm nitelikleri ortalama sınırlarda bulunmuştur. Kitap değerlendirmeleri bakımından fakülte ve meslek yüksek okulu öğrencileri arasında anlamlı bir farka rastlanmamıştır.Öğretmen değerlendirme anketlerinin sonuçları, kitabın ankette yer alan 14 açıdan güçlü ve 5 açıdan zayıf bulunduğunu göstermektedir. Öğretmen kitabı, yeterli miktarda destekleyici materyal içermesi bakımından zayıf bulunmuştur. Kitabın diğer tüm niteliklerinin ortalama sınırlarda olduğu tespit edilmiştir. Öğretim elemanları, anketin son bölümünde yer alan ve çalışmanın nitel yönünü oluşturan bölümde ortak 5 konuda görüş ve önerilerini sunmuşlardır. This study aims to find out the students' and the ELT instructors' opinions about the Compulsory English Language Teaching coursebook 'Campus Life', determine the strong and weak points of the book and be able to reach some suggestions about how the book can be more effective.The study was conducted as a descriptive study adopting survey methodology and carried out with 278 student participants studying Compulsory Language (English) course as first grade students at Çanakkale Onsekizmart University in 2007-2008 fall term and 22 instructors participants who have been teaching the course. The data were collected by means of quantitative and qualitative research techniques. In the light of the literature, questionnaires were adapted and designed both for students and instructors. The reliability of both questionnaires were analyzed and found acceptable. The data obtained through the questionnaires were analyzed via Descriptive Statistics, Independent Samples T-test and Cronbach Alpha Reliability Test with the help of SPSS computer programme.The results of the four questions in the first part of SEQ indicated that majority of students would like to be presented not only English but also other languages as options in their first years' programme, they expect to develop sequentially grammar, listening and vocabulary building skills in this course, expect the course to be based on a reader or a coursebook (the concepts of coursebook and reader might be mixed up by the students), and students? major considerations in an EFL coursebook are sequentially seen as the easily accesibility and low price, colourful and appealing appearance and plenty of grammar and vocabulary exercises in the book. As a result of the students' coursebook evaluations, no poor qualities were designated in the textbook. The book was found strong in terms of readable and clear type font and adequate number of visual aids. The rest of the book?s qualities were found moderate by the students. In terms coursebook evaluations, no meaningful difference was defined between faculty and vocational high school students.The results of the instructors? evaluation checklists indicate that the book was found strong in terms 14 considerations, and it was found weak in terms of 5 considerations in the evaluation checklist. The teacher?s book was found poor in terms of including adequate amount of supplementary materials. The rest of the qualities were found moderate. Instructors suggested their further ideas and suggestions on 5 topics in the further suggestions part of the checklist.
Collections