The effects of visibility in interaction on the use of communication
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma öncelikle İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin kullandıkları iletişim stratejilerini araştırmaktadır. Bununla birlikte iletişim stratejilerinin kullanımını etkileyebilecek faktörler olan etkileşimde görselliğin ve dilde yeterlilik seviyesinin etkisi de incelenmiştir.Bu çalışma Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi 1. ve 4. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Ardıl görüşmeyle desteklenen etkileşim-odaklı deneysel bir çalışma yapılmıştır. Çalışmaya, hikaye anlatıcısı ve dinleyicisinden oluşan 17 çift, toplam 34 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların bölümdeki sınıfları göz önüne alınarak yüksek ve düşük seviyeli iki grup oluşturulmuştur. Hikaye anlatıcısı olan katılımcılar iki sessiz film izleyip sonrasında bu filmleri dinleyicilere birbirlerini görebildikleri ve göremedikleri ortamlarda aktarması istenmiştir. Konuşmacıların birbirlerini göremedikleri ortamı oluşturmak için konuşmacıların arasına bir pano yerleştirilmiştir. Veri toplama süreci videoya kaydedilmiş, her bir çiftin konuşmaları kodlanmıştır.Çalışmada uygulanan içerik çözümlemesi, en çok kullanılan iletişim stratejilerinin söze dolgu yapmak, öz tamir, ve öz tekrar olduğunu belirtmekle birlikte katılımcıların toplam 32 farklı iletişim stratejisi kullanıldığını ortaya koymuştur. Yapılan istatistiksel analiz, öğrencilerin iletişim sürecinde birbirlerini görme ihtiyacı içersinde bulunduklarını göstermiştir. Yapılan istatistiksel çalışma ayrıca dil yeterlilik seviyesinin anadilden aktarım, ileti azaltma ve konudan kaçınma gibi bazı stratejilerin kullanımını etkilediğini göstermektedir. Bu iletişim stratejilerinin daha çok düşük yeterlilik seviyesine sahip olan öğrenciler tarafından kullanıldığı saptanmıştır. Bu sonuç, düşük yeterlilik seviyesine sahip olan öğrencilerin iletişim sürecinde bir zorlukla karşılaştıkları zaman hedefledikleri mesajı azalttıklarını, mesajı iletmekten vazgeçtiklerini ya da anadillerine aktardıklarını göstermektedir.Bu çalışma, İngiliz Dili Eğitimi öğrencilerinin iletişim stratejilerini kullandıklarını göstermiştir. Öte yandan, çalışmada kullanılan araştırma yönteminin gerçek hayat etkileşimi sağlayarak iletişim stratejilerinin kullanımını araştırmak için uygun olduğu saptanmıştır. Buna ek olarak, etkileşim sürecinde görselliğin kullanılan iletişim stratejilerinin sayısını etkilediği sonucuna varılmıştır. Ayrıca, konuşmacının dil yeterliliğinin bazı iletişim stratejilerinin kullanımını etkilediği görülmüştür. The present study primarily investigated the use of communication strategies employed by learners of English as a foreign language. Factors affecting the use of communication strategies such as visibility in interaction and proficiency level were also examined.This study was conducted at Çanakkale Onsekiz Mart University with the 1st and the 4th grade students at the department of English Language Teaching. An interaction-based experimental study design was carried out which was accompanied by stimulated interview. 34 students participated in the study in 17 pairs, each of which consisted of one story teller and one interlocutor. Participants were divided into two groups as high and low proficient students regarding their grades at the department. Story tellers were asked to watch two silent movies and retell it to their interlocutors in both visible and invisible conditions. A panel was placed between speakers to create an invisible condition where participants could not observe the body language of their interlocutor. The data collection process was videotaped and the language output of each pair was transcribed.Content analysis revealed 32 different types of strategies of which the most frequent was use of fillers, self repair, and self repetition. Further statistical analysis indicated that students may need visual support during conversation. The statistical analysis also indicated that the proficiency level of students influences the use of some communication strategies, such as literal translation, message reduction and topic avoidance. It was observed that these communication strategies were employed by low proficiency students more frequently than high proficiency students. This implied that low proficiency students tend to reduce or give up the intended message, or switch to their mother tongue, when they get stuck in a conversation.This study concludes that students of English Language Teaching Department use a variety of communication strategies. Additionally, it is observed that the methodology used allows the investigation of strategies in real life interaction. It is also revealed that visibility in interaction affects the number of communication strategies employed in the conversation. In addition, it is concluded that the proficiency level of speakers affects the use of some communication strategies.
Collections