Seyyid Hüseyin Nasr`ın islam mezhepleri, fikir ve siyaset ekolleri üzerine düşünceleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
?Seyyid Hüseyin Nasr'ın İslam Mezhepleri, Fikir ve Siyaset Ekolleri Üzerine Düşünceleri? başlıklı bu tez çalışması, bir giriş ve beş bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde kısaca Nasr'ın hayatı ve gelenekselci ekol hakkında bilgi verilmiştir.Birinci bölümde, Seyyid Hüseyin Nasr'ın gelenek konusunda ve gelenek ile din arasındaki ilişkiye dair görüşlerine değinilmiştir.Çalışmanın ikinci bölümünde Nasr'ın İslam dünyasının içerisinde bulunduğu siyasi durum ile ilgili tespitleri ve din-siyaset ilişkisi bağlamındaki görüşleri üzerinde durulmuştur.Üçüncü bölümde, Nasr'ın modernizm, modernist akımlar ve Darvinizm ile il-gili düşünceleri tespit edilmiştir.Dördüncü bölümde, Nasr'ın mezhep anlayışı ile birlikte, onun, Sünnilik ve Şiilik konusunda; ayrıca teori ve pratik zeminde her iki tarafın ayrılık noktaları ve ortak paydaları üzerine yaptığı değerlendirmeleri aktarılmıştır.Beşinci bölümde ise Nasr'ın hayatında tasavvufun yeri, onun tasavvuf hak-kındaki düşünceleri ve çağdaş İslamî hareketler üzerine değerlendirmeleri ele alın-mıştır. This thesis entitled ?Seyyid Hossein Nasr?s Ideas on Islamic Sects, Schools of Thought and Politics? consists of five chapters following an Introduction which gives a short biography of Nasr and a brief information about traditionalism, the movement to which Nasr ascribes himself.The First Chapter presents Nasr?s ideas on tradition in general and its relation with religion in particular.The Second Chapter introduces Nasr?s determinations on the political situation of Islamic world and his opinions concerning the connection between religion and politics.The Third Chapter indicates Nasr?s criticism of Modernism and Modernist Islam. It also briefly deals with his opinion on Darwinism.The Fourth Chapter mainly investigates Nasr?s point of view on sectarian divisions within Islam, especially on Sunnism and Shiism, as well as theoretical and practical agreements or disagreements between the two.The Fifth Chapter traces the place of Sûfism in Nasr?s life and his thought. It also includes his opinions on several contemporary Islamic movements.In the Conclusion, there is a summary of findings of the study.
Collections