An investigation into self-regulation strategies of primary school English language learners
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ilköğretim öğrencilerinin İngilizce dersinde kullandıkları öz düzenleme stratejilerini araştırmak amacıyla uygulanmıştır. Ayrıca bu çalışma, ilköğretim öğrencilerinin kullandıkları öz düzenleme stratejileri ile farklı sınıf seviyeleri, cinsiyet, yaşanan yer ve sosyo-ekonomik durumlar arasındaki muhtemel ilişkileri irdelemiştir.Betimleyici çalışma tarzının benimsendiği bu çalışma hem kırsal hem kentsel kesimden olan ve 5. , 6. , 7. ve 8. sınıflarda öğrenim gören 383 ilköğretim öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Nicel veriyi toplamak amacıyla Motivasyon ve Öğrenme alt boyutlarından oluşan Öğrenmeye İlişkin Motivasyon Stratejileri Anketi (MSLQ) ile sosyo-demografik form kullanılmıştır. Anketten elde edilen veriler analiz edilmiş, frekanslar ve yüzdelikler, ortalamalar standart sapmalar hesaplanmış, Independent-Samples T-test, One way Anova ve regresyon analizleri yapılmıştır. Son olarak, çalışmanın bulguları tartışılmış, sonuç ve öneriler verilmiştir. The present study was implemented in order to investigate self regulation strategies of primary school English language learners. In addition, it explored the possible relationships between self regulation strategies of primary school English language learners and different grades, gender, residence, and socio-economic conditions.This study, which adopted the descriptive study design, was carried out with 383 primary school students, including 5th, 6th, 7th and 8th graders, both in rural and urban areas. Motivated Strategies for Learning Questionnaire, including a motivation section and a learning strategies section, and a socio-demographic form were used to collect quantitative data. The data obtained from the questionnaire were analyzed, frequencies and percentages, means and standard deviations were calculated, and independent samples T-Test analysis, One Way Anova analysis, and regression analysis were done. Lastly, the findings of the study were discussed, and the conclusions and implications were stated.
Collections