Ortaöğretim dokuzuncu sınıf öğrencilerinin yetenek düzeyleri ve eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin yetenek düzeyleri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma Tekirdağ ili Çorlu ilçesinde 184'ü kız 155'i erkek olmak üzere toplam 339 meslek lisesi, Anadolu lisesi ve Anadolu Öğretmen Lisesi 9. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Veriler 2010-2011 eğitim öğretim yılında Temel Yetenekler Testi (TYT 9-11), California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılarak toplanmıştır.Bu araştırmada öğrencilerin dil, sayısal ve genel yetenek düzeyi açısından orta düzeyde yetenekli, akıl yürütme yeteneği açısından ise düşük düzeyde bir yeteneğe sahip oldukları tespit edilmiştir. Eleştirel düşünme eğilimleri açısından ise öğrencilerin düşük eleştirel düşünme eğilimine sahip oldukları bulunmuştur.Dil, akıl yürütme, sayısal ve genel yetenek düzeyleri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasında pozitif yüksek yönlü ilişkiler saptanmıştır. Aim of this study is to examine the relationship between the mental ability level and critical thinking dispositions of secondary school 9th grade students. Research conducted in Çorlu district in Tekirdağ province of Turkey with 339 students from Occupational High Schools, Anatolian High Schools and Anatolian Teacher High Schools where 184 of students were female and 155 were male. Data collected with Primary Mental Ability Scale (PMA 9-11), California Critical Thinking Disposition Inventory and personal information form prepared by researcher.It is determined that students are middle level on language, quantitative and general ability level and lower level on reasoning. In terms of critical thinking disposition, students are determined as lower level.Positive strong relationships were found between critical thinking disposition and language, reasoning, quantitative and general ability levels.Keywords: Language, Reasoning Skills, Quantitative Skills, General Ability, Critical Thinking Disposition
Collections