10-12 yaş grubu çocukların fiziksel aktivite düzeylerinin araştırılması (Antalya İli örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 10-12 grubu ilköğretim çocuklarının, fiziksel aktivite düzeyini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya, yaşları 10 ve 12 olan (95 kız,90 erkek) toplam 185 çocuk katılmıştır. Fiziksel uygunluk özellikleri olarak; boy, beden ağırlığı, vücut kompozisyonu, max VO2, kuvvet, esneklik ve anaerobik güç değerleri ölçümleri yapılmıştır. Yapılan araştırmalar sonucunda; erkek çocukların max VO2, kuvvet ve anaerobik güç performanslarının, kız çocuklardan daha yüksek, esneklik oranının da kızlarda daha yüksek olduğu bulunmuştur. Araştırmaya katılan 4.sınıf kız ile 4.sınıf erkek çocukların kuvvet ve fiziksel özellik ölçümlerinin karşılaştırılmasında, hiçbir anlamlı farlılık bulunmamıştır. 5.sınıf kız ile 5.sınıf erkek çocukların kuvvet ölçümlerinde p<0,05 düzeyinde, fiziksel özellik ölçümlerinde ise, kilo, beden kitle indeksi (BKİ) değerlerinde p<0,05 düzeyinde, 30 metre ve mekik koşusu değerlerinde p<0,01 düzeyinde, erkekler lehine anlamlı bir farklılık gösterirken, esneklik değerleri, kızların erkeklerden p<0,05 daha yüksek olduğunu göstermiştir. Bu sonuçlar; 5.sınıf erkek çocukların, kız çocuklara oranla fiziksel aktivite düzeylerinin daha yüksek olduğunu göstermektedir. Netice olarak, 10–12 yaş ilköğretim çocukları üzerinde yapılan değerlendirmeler sonucunda; erkeklerin, kızlardan kuvvet ve fiziksel özellik değerleri daha yüksek olup, kızların ise erkeklere oranla esneklikleri daha yüksektir. Anahtar Sözcükler: Anaerobik Güç, Esneklik, Fiziksel Aktivite, Kuvvet, Max VO2, Vücut kompozisyonu. An analysis of the physical activity levels of 196 Turkish primary school children between the ages of 10 and 12, logging six physical activity characteristics; height, weight, body composition (BMI), Max VO2, flexibility, and anaerobic power, in order to observe the disparity between pre-adolescent boys and girls in the areas of strength, power output and flexibility.4th grade males and females showed no statistically significant difference between strength and physical capacity. 5th grade boys showed a statistically significant higher level of daily physical activity with a basal metabolism ratio of p<0.05 over the girls basal metabolism ratio of p<0.01 and subsequently scored higher in the areas of strength, aerobic power and anaerobic power, while the girls showed greater degrees of flexibility.The results represent a statistically significant variant in the physical capacity and power output of pre-adolescent primary school boys between the ages of 10-12 over that of girls of the same age. On the other hand, the girls showed a significantly greater degree of flexibility over the boys.Key words: Aneorobic Power, Body Composition, Flexibility, Max VO2, Physical Activity, Strength.
Collections