Emperyalizm ve dil eğitimi perspektifinden Japon dili eğitimi tarihi ve Japonya`nın Doğu Asya-Pasifik ülkeleri dil eğitimi politikaları – Tayvan örneği –
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Japonya, İkinci Dünya Savaşı öncesi ve sırasında topraklarına kattığı yerlerde yerli halklara yönelik Japon dili eğitimi aracılığıyla asimilasyon politikası izlemiştir. Büyük Japon İmparatorluğunun kurulmasında Japon dili de önemli bir unsur olmuştur. Örnek olarak Tayvan'ın seçilme nedeni ise, Japonya'nın yabancılara yönelik Japon dili eğitimi uygulanan ilk yer olması ve Japon dili eğitimi tarihinde en uzun eğitimin gerçekleştirildiği yer olmasından dolayıdır. Burada, Tayvan'ı topraklarına kattığı 1895 yılından İkinci Dünya Savaşında mağlup olduğu 1945 yılına kadar, yerli halka yaklaşık 50 yıl boyunca Japon dili eğitimi ve İmparatorluk ideolojisi eğitimi uygulamıştır. Dahası, günümüzde bu dönemi yaşamış kişilerin hala Japonca kullanıyor olması da araştırmaya değer bir noktadır.Bu çalışmanın temel olarak iki amacı bulunmaktadır. Birincisi, Japonya'nın İkinci Dünya Savaşı öncesi ve sırasında yabancılara yönelik nasıl bir Japon dili eğitimi politikası izlemiş olduğu sorusuna yanıt aramaktır. İkincisi ise, Tayvan'da gerçekleştirilen Japon dili eğitimi uygulamalarını, o dönemde (Japonya yönetimi altında) yaşamış kişiler ile yapılan röportajlar aracılığıyla incelemek ve aydınlatmaktır. Çalışmamızın birinci bölümünde, çalışmanın kavramsal boyutunu oluşturan Emperyalizm konusuna değinilecek ve Emperyalizm kavramının Dil ile olan ilişkisine bakılacaktır. İkinci bölümde, Meiji Restorasyonu dönemi öncesi, Japon dili eğitim tarihine kısaca değinilecek ve bu dönem içerisinde Hristiyan misyonerlerin Japonya'ya gelerek burada gerçekleştirmiş olduğu Japon dili ve eğitimi ile ilgili çalışmalarına bakılacaktır. Üçüncü ve dördüncü bölümde, Japonya'nın topraklarına kattığı yerlerde uyguladığı Japon dili eğitimi ve imparatorluk ideolojisi eğitimi uygulamaları ayrıntılı bir şekilde incelenecek ve beşinci bölümde, Japon yönetimi dönemini yaşamış kişilerin röportajları aracılığıyla Japon yönetimi altında gerçekleştirilen Japon dili eğitimi uygulamaları aydınlatılacaktır. Sonuç kısmında ise, Japonya'nın İkinci Dünya Savaşı öncesi ve sırasında gerçekleştirmiş olduğu Japon dili eğitimi uygulamalarını Emperyalizm ve Kimlik açısından değerlendirmesi yapılacaktır.Anahtar Kelimeler: Japon Dili Eğitimi, Tayvan, Japonya, Emperyalizm, İmparatorluk İdeolojisi Eğitimi, İkinci Dünya Savaşı Japan annexed many countries before and during the Second World War and they implemented the policy of assimilation to the indigenous people through Japanese language at these places. Japanese language was also an important factor in the establishment of the Great Japanese Empire. The reason why Taiwan was chosen as an example is because Taiwan was the first place where Japanese language education was implemented for foreigners and implemented the longest in the history of Japanese language education. In Taiwan, from 1895 when Japan annexed Taiwan to 1945 when Japan was defeated in the Second World War, Japanese language education and imperial ideology education was implemented to the indigenous people about 50 years. Moreover, the people who have experienced the period of Japan occupation is still using Japanese and it is considered that it is worth researching.There are basically two aims of this work. The first is to seek answers to the question of what kind of Japanese language education policy was implemented to foreigners before and during the Second World War. The second is to analyze and clarify the implementation of Japanese language education in Taiwan through interviews with those who have experienced the period of Japan occupation.In the first chapter of our work, the concept of imperialism which forms the conceptual dimension of work will be mentioned and, the relation between the concept of Imperialism and language will be examined. In the second chapter, the history of Japanese language education before the period of Meiji Restoration will be briefly mentioned and the Christian missionaries who came to Japan and theirs works about Japanese language and education during this period will be analyzed. In the third and fourth chapters, the implementation of Japanese language education and imperial ideology education in these places where Japan annexed will be analyzed in detail and in the fifth chapter, the implemantation of Japanese language education under Japanese rule will be clarified through the interviews of those who experienced the Japanese rule period. In conclusion, the implemantation of Japanese language education before and during the second World War will be evaluated in terms of the concept of Imperialism and Identity.Key Words: Japanese Language Education, Taiwan, Japan, Imperialism, Imperial Ideology Education, World War II
Collections