Browsing TEZLER by Author "Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı"
Now showing items 1-20 of 21
-
7. sınıf fen bilgisi dersinde tasarım odaklı düşünmeye yönelik etkinliğin öğrencilerin motivasyon, ekip çalışması ve derse ilişkin bakış açılarına etkisi
Atacan, Begüm (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-11)Günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte ihtiyaç duyulan işgücünün nitelikleri de değişmiş ve buna bağlı olarak eğitim sistemlerinde 21. yüzyılın ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirebilmek için değişime gidilmeye ... -
Bütünleştirilmiş Fetemm etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının Fetemm ile ilgili tutum ve özyeterliklerine etkisinin incelenmesi
Abaci, Bengisu (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-07)Bu çalışma, Marmara bölgesindeki bir devlet üniversitesinin fen bilgisi öğretmenliği programında okuyan üçüncü ve dördüncü sınıf öğretmen adayları ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılı içerisinde ... -
Doğadaki mikro ve nanoyapıların 3b baskılı modellerinin oluşturulması ve argüman temelli nanobilim öğretiminde kullanılması
Işik Erol, Duygu (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-22)Bu çalışmanın amacı, doğadaki mikro ve nanoyapıların 3B baskılı modellerinin oluşturulması ve bu modellerin nanobilim kapsamında `Yüzey Özellikleri ve Etkileşimler` konusunun argümantasyon yöntemiyle öğretiminde kullanılmasının ... -
Drama ve argümantasyon yöntemlerinin ısı ve sıcaklık konusunun öğretiminde üniversite öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisi ve öğrencilerin yöntemlere yönelik tutumları
Aksu, Sinem (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-06)Bu çalışma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında ısı ve sıcaklık konusunun öğretiminde drama ve argümantasyon yöntemlerinin fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisini araştırmak ve ısı-sıcaklığa ... -
Drama yönteminin fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin ses konusundaki başarılarına etkisi ve yönteme yönelik tutumları.
Gümüş, Kübra (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-13)Öğrenciyi dersin merkezinde tutan, merak etmeye sevk eden, öğrenmeyi öğreten aktif öğrenme yöntemlerinden biri olan drama yöntemi ile öğrencilerin derslere olan ilgi, tutum ve başarısının arttığı düşünülmektedir. Bu çalışma ... -
İlkokul öğrencilerinin beslenme çantaları içeriğinin farklı değişkenler açısından irdelenmesi: Bursa örneği
Kösedağ, İlke (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-05)Beslenme insan yaşamının her döneminde büyük bir yer tutar. Anne karnından başlayıp ölümüne kadar devam eden alışkanlıklarımızdan biridir. Bu alışkanlığımızı küçük yaşta doğru bir şekilde kazanmamızda ki en büyük faktör ... -
Kalıtım konusuyla ilgili karekod destekli eğitim materyali tasarlama
Büyükkol Köse, Emine (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-25)Bu araştırmada, 10. sınıf biyoloji dersi kalıtım konusuyla ilgili karekod destekli eğitim materyalinin tasarlanması amaçlanmıştır. İki aşamada gerçekleştirilen çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden tasarım ve geliştirme ... -
Kimyasal bağ kavramı ile ilgili öğrencilerin metaforik algılarının incelenmesi
Yildirim, Şafak (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-07)Bu çalışmada, 10.sınıf öğrencilerinin kimyasal bağlar ve bağ türleri konusunun öğretimi sonrasında, kimyasal bağlar ve türleri konusundaki algıları, kimyasal bağ ve türlerini tanımlarken kullandıkları metaforlar, kimyasal ... -
Lise öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik tutumları: Kayseri örneği
Kutay, Yasin (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-26)Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının tespit edilmesidir. Bu amaçla, farklı okullarda ve sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin sahip olduğu tutumlar belirlenerek çevre eğitiminin verimliliği ... -
Matematik öğretiminde teknoloji kullanımının 6. sınıf öğrencilerinin matematik okuryazarlığına etkisi
Köysüren, Melda (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; matematik öğretiminde teknoloji kullanımının 6. sınıföğrencilerinin matematik okuryazarlığına etkisini araştırmak ve öğrencileringerçekleştirilen öğretim uygulamalarına yönelik görüşlerini belirlemek ... -
Matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi ile bilgi iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarının incelenmesi (Balıkesir örneği)
Dağli, Tuba (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-07)Bu çalışma, matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) ile bilgi iletişim teknolojilerine (BİT) yönelik tutumlarını ve bunlar arasındaki ilişkileri incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla çalışmada ... -
Olimpiyat geometri soruları ile LYS geometri sorularının Bloom taksonomisi ile karşılaştırılması
Dönmez, Recep Hakan (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim-öğretimin öncelikli görevlerinden birisi Milli Eğitimin hedefleri doğrultusunda öğretim programlarında yer alan istendik davranışları öğrencilere kazandırılmasıdır. Programın ölçme-değerlendirme yaklaşımının tam ... -
Ortaokul 7. sınıf maddenin sınıflandırılması konusunun transpozisyon didaktik teorisine göre incelenmesi
Korkmaz, Nilay (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-23)Transpozisyon Didaktik, bilimsel bilginin üretilmesinden, öğrenci tarafından yapılandırılmasına kadar geçen öğretim sürecinin ve bu süreçte bilgide meydana gelen dönüşümlerin incelendiği bir teoridir. Transpozisyon Didaktik ... -
Ortaokul öğrencilerinin kavramsal öğrenmede zihinsel durumlarının belirlenmesi: Ölçek geliştirme çalışması
Uslu, Nalan (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin kavramsal öğrenmede zihinsel durumlarını ölçmeyi hedefleyen ve öğrencilerin öğrenme ortamındaki fiziksel, sosyal ve eğitsel faktörler ile zihinsel durumlar arasındaki ilişkiyi ... -
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK ÖĞRENİMİNDE MOBİL ÖĞRENME KABULLERİNİN İNCELENMESİ
Yildiz, Yildiz (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-13)Bu araştırmanın amacı birleştirilmiş teknoloji kabul ve kullanım kuramına (BTKKK) görematematik öğreniminde mobil öğrenmeyi kabul etme davranışlarını ölçen bir ölçekgeliştirmektir. Geliştirilen model kullanılarak ortaokul ... -
Ortaokul öğretmen ve öğrencilerinin organ bağışı ve nakli konusundaki tutumlarının incelenmesi
Pehlevan, Ercan (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-07)Bu çalışmanın amacı; Ortaokul öğretmenlerinin ve öğrencilerinin organ nakli ve bağışı konusundaki tutumlarını belirlemek için tutum ölçeği geliştirmek ve ortaokul öğretmen ve öğrencilerinin organ nakli ve bağışı konusundaki ... -
ÖĞRENCİLERİN KALITIM KAVRAMINA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARININ KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTİ (KİT) VE YAZMA TESTİ İLE BELİRLENMESİ
Yildizay, Yaprak (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-07)Bu çalışmanın amacı, onuncu sınıf öğrencilerinin kalıtım kavramı ile ilgili bilişsel yapılarının kelime ilişkilendirme testi ve yazma testi ile belirlenmesidir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ... -
Öğretim materyali tasarım sürecinin matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerine etkisi
Durusoy, Okan (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-24)Bu çalışmada Matematik öğretmen adaylarının tasarım tabanlı öğrenme faaliyetleri kapsamında öğretim materyali geliştirme süreçlerinin onların Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerine (TPACK) etkileri araştırılmıştır. Öğretim ... -
Periyodik özelliklerin değişimi konusunun sorgulamaya dayalı öğretimi
Kuzucu, Gülnur (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-26)Bu çalışma da, 9. sınıf kimya dersi kapsamında periyodik özelliklerin değişme eğilimi konusunda akademik başarı ve kimya dersine yönelik motivasyon açısından sorgulamaya dayalı 5E öğrenme modelinin geleneksel öğretim yöntemi ... -
Planlama-uygulama-değerlendirme modeline göre geliştirilen öğretim uygulamalarının akademik başarıya etkisi: 6. sınıf matematik dersi örneği
Kiyici, Ozan Deniz (BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; etkili matematik öğretimi için BİT entegrasyon modeli olan Planlama-Uygulama-Değerlendirme (PUD) modeli temel alınarak geliştirilen öğretim uygulamalarının 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersi ...