Halk oyunları çalışmalarının İlköğretim beşinci sınıf ( 10-11 yaş gurubu ) öğrencilerinin sosyal uyum düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Halk oyunları insan ve insandan doğmuş olan kültür öğeleri arasındaişitsel ve görsel açıdan doğmuş oynanıldığı toplumun sosyal hayatını, kültürelzenginliğini ve bilgi birikimlerini yansıtan kültür ürünleridir.Halk oyunları önceleri dinsel ve büyüsel sergilenen icralardır. Fakatsonraları zamanla özelliğini kaybetmesiyle ve nesilden nesile aktarılmasısürecinde ait olduğu sosyal çevrenin, kültürel ve iletişimsel davranışözelliklerini, eğlenme ve eğlendirme pratiklerini, sanat anlayışını yansıtanestetik sunumlar şeklini almıştır. Bu konuda Kaeppler; ?Bazı toplumlardainsanların tanrı için sergiledikleri hareketler dinsel bir tören olarak kabul edilir.Fakat aynı hareketler bir izleyici karşısında sergilenirse bir dans olarakalgılanır? (Kaeppler, 2003: s. 383) şeklinde bir yaklaşımda bulunmaktadır.Bu çalışmada; Zağnospaşa İlköğretim Okulu'nda bulunan ve 23 Nisanhalk oyunları gösterileri için halk oyunları çalışmalarına katılan tüm beşincisınıf öğrencilerinin (10-11yaş gurubu), 4 aylık bu halk oyunları çalışmalarınınöğrencilerin sosyal uyum düzeylerine etkileri araştırılmıştır. Araştırmaya tümbeşinci sınıf öğrencileri katılmıştır, 147 öğrenci üzerine yapılan buaraştırmada, geçerliliği güvenirliliği önceden kanıtlanmış olan rehberlikaraştırma merkezinin kullanmış oldugu sosyal uyum envanteri kullanılmıştır.İlk olarak öğrenciler halk oyunları çalışmalarına başladıklarında bu envanteruygulanmıştır daha sonrada 2. Olarak da 23 Nisan gösterilerinde öğrencilerçalışmalarını sergiledikten sonra uygulanmıştır uygulanan 2 anketkarşılaştırılarak öğrencilerin çalışma sonundaki sosyal uyum düzeleriyorumlanmıştır. Anket yüzdesel dağılım, frekans, aritmetik ortalama yoluylaaçıklanıp yorumlanmıştır. Ayrıca anket sonuçları SPSS programındabağımsız t-test ile karşılaştırılmıştır.Araştırmada elde edilen sonuçlara göre görülüyor ki yapılan halkoyunları çalışmaları kız öğrencilerde çok çekingen öğrenci sayısında %2 likbir azalma, çekingen öğrenci sayısında %1 lik bir artış, orta öğrenci sayısında%3 lük bir azalma, uyumlu öğrenci sayısında %2 lik bir artış, çok uyumluöğrenci sayısında %3 lük bir artış görülmüştür. Erkek öğrencilerde ise çokçekingen öğrenci sayısında %4 lük bir artış, çekingen örenci sayısında % 5lik bir azalma, orta öğrenci sayısında %17 lik bir artış, Uyumlu öğrencisayısında % 13 lük bir artış, çok uyumlu öğrenci sayısında %4 lük bir artışgörülmüştür.Sonuç olarak halk oyunları çalışmaları ilköğretim beşinci sınıf(10-11yaş gurubu) öğrencilerinin sosyal uyum düzeylerine özellikle kız öğrencilerdekayda değer olumlu bir gelişme sağlamamıştır. ABSTRACTFolk dances and the people who were born in the human auditory andvisual aspects of the cultural elements danced born in the social life ofsociety, the cultural products that reflect the cultural richness and knowledge.Previously it was exhibited in religious and magical folk danceperformances. But then losing time and the passing down of propertybelonging to the process of the social environment, cultural andcommunicative behaviors and practices of recreation and entertainment,reflecting the aesthetic understanding of art takes the form of presentations.Kaeppler on this subject: `In some societies, people's movements exhibit toGod is accepted as a religious rite. But it is perceived as a dance movementsif it is performed in front of audience `(Kaeppler, 2003: p. 383) is an approachin the form. İt was first applied when students just started training secondlyapplied after they performed their show. The two inventories were comparedand the level of social integration was interpreted. The inventory wasinterpreted through out aritmatic average, percentage dispersion, frequency.n addition, independent t-test results of the survey were compared with theSPSS program.According to the results; a decrease of % 2 on over shy girls, anincrease of %1 on shy girls, a decrease of %3 on avarage girls, an increaseof %2 on out-going girls, an increase of %3 on over out-going girls wasobserved. An increase of %4 on over shy boys, a decrease of %5 on shyboys, an increase of %17 on avarage boys, an increase of %13 on out-goingboys, an increase of %4 on over out-going boys was observed.İn conclusion folk dance trainings didnt made a positive contribution to5th grade students (10-11 age group )? social integration levels especially togirls.Key Words: Folk dances, social integration, the primary 5 Grade student
Collections