Türkiye`de metropoliten yönetim: 6360 sayılı Kanun bağlamında Balıkesir ilinde algılanan hizmet kalitesi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de 1984 tarih ve 3030 sayılı Kanun ile İstanbul, Ankara ve İzmir büyükşehir yönetimlerinin kurulmasıyla büyükşehir sistemine geçilmiştir. Büyükşehir sayısı süreç içerisinde onaltıya ulaşmış, ihtiyaca binaen 2004 tarih ve 5216 sayılı Kanun ile büyükşehir belediyeleri yeniden düzenlenmiştir. Ancak, bu düzenleme de yeterli gelmemiş, 2012 tarih ve 6360 sayılı Kanun ile büyükşehir belediyeleri yeniden düzenlenmiştir. Sonuç olarak, ondört il belediyesi büyükşehir belediyesi statüsüne kavuşmuştur. 6360 sayılı Kanun, büyükşehir belediyesi sınırlarını mülki idare sınırına çekmiştir. Büyükşehir belediyelerindeki il özel idarelerini kaldırmış, yeni ilçeler kurmuş, belde belediyeleri ve köy idarelerinin varlığına son vermiştir. Büyükşehir belediyelerinin gelirleri ile ilgili düzenlemeler yapmış, yatırım izleme ve koordinasyon başkanlıklarının kurulmasını sağlamıştır. Araştırmanın konusu, 6360 sayılı Kanun'un getirmiş olduğu düzenlemelerin yerel halkın hizmet kalitesi algısı üzerindeki etkisinin değerlendirilmesidir. Araştırmanın kapsamını otuz büyükşehir belediyesi oluşturmaktadır. Zaman ve kaynak tasarrufu sağlamak amacıyla araştırma Balıkesir ili ile sınırlandırılmıştır. Araştırmanın amacı, 6360 sayılı Kanun ile birlikte gerçekleştirilen yönetsel, mali ve siyasi değişikliklerin yerel halkın hizmet kalitesi algısı üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Çalışma tarama araştırması şeklinde tasarlanmış olup veriler anket yöntemi ile toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 20.0 (Statistical Package for the Social Sciences) istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Sonuçta, 6360 sayılı Kanunun getirdiği düzenlemelerin Balıkesir ilinde yerel halkın hizmet kalitesi algısını olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Hizmet kalitesi algısı köyde yaşayanlarda daha fazla artarken, belde belediyelerinde yaşayanlarda nispeten daha az artmıştır. Balıkesir il merkezine en uzaktaki ilçelerde hizmet kalitesi algısının daha fazla arttığı anlaşılmıştır. Yerel halkın geçmiş ile kıyasladığında almış olduğu hizmetlerin sayısının ve niteliğinin artmış olmasının hizmet kalitesi algısını yükseltmiş olduğu söylenebilir. In Turkey, by the establishment of the metropolitan governments of İstanbul, Ankara, and İzmir was passed to the system of metropolitan through the Law no. 3030 dated 1984. The number of metropolitan reached sixteen in the process and by the Law no. 5216 dated 2004 the metropolitan municipalities reorganised because of need. However, this rearrangement was also not enough and by the Law no. 6360 dated 2012 the metropolitan municipalities recomposed. As a result, fourteen provincial municipalities had the status of the metropolitan municipality. This law abolished the special provincial administrations in metropolitan municipalities, established new districts, terminated the existence of municipalities of towns and village administrations. Additionally, it makes some regulations about the revenues of metropolitan municipalities, provides the establishment of the departments of investment monitoring and coordination. The subject of this study is the evaluation of the regulations of the Law no. 6360 about Metropolitan Municipality in the axis of local people's perception of service quality. Thirty metropolitan municipalities constitute the scope of the research. In order to save time and resources, research is limited to Balıkesir province. The aim of the study is the determination of the impact of the administrative, financial and political changes by the Law no. 6360 over local people's perception of service quality. The study was designed as a screening survey and data is collected by questionnaire method. The collected data is analysed by the SPSS 20.0 statistical package program. In conclusion, it is realized that the regulations, which are brought by the Law no. 6360, affected positively the local people's perception of service quality in Balıkesir province. The perception of service quality increased more in the villages, while it was relatively less increased in the towns. It has been understood that the perception of service quality increases more in the districts which are farthest to center of Balıkesir province. It can be said that when it is compared to the past the increase in the number and quality of the services towards the local people has increased the perception of service quality.
Collections