Ortaokul öğrencilerinin yaptıkları spor branşlarına göre spora güdülenme düzeylerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ortaokul Öğrencilerinin Yaptıkları Spor Branşlarına Göre Spora Güdülenme Düzeylerinin KarşılaştırılmasıBu çalışmanın amacı, ortaokul düzeyinde öğrenim gören ve okullar arası spor müsabakalarına katılan sporcu öğrencilerin güdülenme düzeylerinin farklı değişkenlere (yaş, cinsiyet, sınıf, anne-baba öğrenim durumu, anne-baba mesleği, spor branşı vb..) göre incelenmesidir. Araştırmanın evreni Hakkâri ili Yüksekova ilçesindeki ortaokul düzeyinde eğitim veren kurumlardır. Araştırmanın örneklemini ise, Yüksekova ilçesinde 50. Yıl Ortaokulu, Halit Okay Ortaokulu ve İMKB Ortaokulu'nda öğrenim gören 136 erkek 146 kız olmak üzere toplam 282 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, SPSS 22.0 paket programında frekans analizi, güvenilirlik analizi, aritmetik ortalama, T- testi, Mann Whitney U testi, One Way ANOVA, Kruskal Wallis H testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada `Sporda Güdülenme Ölçeği` kullanılmıştır. `Sporda Güdülenme Ölçeği`; Pelletier, Fortier, Vallerand, Tuson, Briere ve Blais (1995) tarafından geliştirilmiş ve literatüre kazandırılmış bir ölçektir.Araştırmada, öğrencilerin cinsiyette; genel ölçek, içsel güdülenme, dışsal güdülenme, bilmek başarmak sınıfta; genel ölçek, içsel güdülenme, uyaran, dışsal düzenleme ve özdeşim yaşta; uyaran, anne mesleğinde; güdülenmeme spor branşında; özdeşim ile güdülenme düzeyi arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Ancak, diğer demografik faktörler ile güdülenme düzeyi arasında anlamlı ilişki tespit edilememiştir. Bu sonuçlara göre ortaokul düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin sporda güdülenme düzeyini etkileyen faktörlerin cinsiyet, sınıf ve çalışmanın asıl konusu olan spor branşı ve anne mesleği olduğunu ifade etmek mümkündür. Anahtar kelimeler: Güdülenme, spor, sporda güdülenme The purpose of this study is to analyse the motivation level of the sportsman students who study at secondary school level and participate in interscholastic competitions according to the various variables (age, gender, grade, educational background of the parents, professions of the parents, sports branches, etc.) The target population of the study is the educational institutions at the secondary school level in Yüksekova district of Hakkari province. Sample of the research includes total 282 students (including 136 males and 146 females) who study at 50. Yıl Ortaokulu, Halit Okay Ortaokulu and İMKB Ortaokulu in Yüksekova district.Data were analyzed using frequency analysis, reliability analysis, average arithmetic, T-test, Mann Whitney U test, One Way ANOVA and Kruskal Wallis H test in SPSS 22.0 package program. In research, `Motivation Scale at Sports` was used.`Motivation Scale at Sport` is a scale which was developed by Pelletier, Fortier, Vallerand, Tuson, Briere and Blais (1995) and gives insight to the litareture.In the study, a meaningful relationship was found between gender(in general scale, internal motivation, external motivation, knowing and succeeding) grade (in general scale, internal motivation; stimulant, external regulation and identification and the level of motivation).However, it was not found a meaningful relationship between other demographic factors and the motivation level.According to these results, it is possible to express that factors affecting the motivation level at the sport of the secondary school students are gender, grade and sports branch which is the main concern of the study and mother's profession.Key Words: Motivation, motivation at sport, sport
Collections