Destinasyon deneyiminin destinasyon imajı algısı ve davranışsal niyetler üzerindeki etkisi: Kapadokya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Destinasyonların daha fazla turist çekebilmesi için turistlerin olumlu bir destinasyon imajı algısına sahip olması gerekmektedir. Destinasyonda edinilen deneyimler olumlu bir destinasyon imajı algısı oluşturma konusunda önemli bir role sahiptir. Deneyimler turistlerin seyahatleri süresince elde ettikleri birikimdir. Turistlerin bu birikimleri yalnızca imaj algısında değil turistlerin seyahatleri sonrasında alacakları kararlarda da etkili olmaktadır. Yani edinilen deneyimler turistlerin davranışsal niyetlerini de şekillendirmektedir. Davranışsal niyetleri etkileyen birçok faktör olmakla birlikte, deneyimlerin yanında turistin sahip olduğu destinasyon imajı algısı da destinasyon ziyaret edildikten sonra sahip olunan davranışsal niyetler üzerinde etkili olmaktadır. Araştırmanın amacı Kapadokya'yı ziyaret eden turistlerin elde ettikleri deneyimlerin destinasyon imajı algıları ve davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini belirlemektir. Aynı zamanda destinasyon imajının davranışsal niyetler üzerindeki etkisi de belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada veriler Ağustos 2017'de anket aracılığıyla Nevşehir'i ziyaret eden yerli ve yabancı turistlerden toplanmıştır. Toplamda 581 adet anket toplanmış ve analize uygun olmayan anketlerin çıkarılması sonucunda 527 adet anket üzerinden istatistiki analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre deneyim, bilişsel imaj, duygusal imaj, genel imaj ve davranışsal niyetler değişkenlerinin birbirleri ile pozitif yönlü ilişkisi olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte deneyimlerin bilişsel imaj ve duygusal imaj üzerinde etkisi olduğu tespit edilirken genel imaj üzerinde etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bilişsel imajın, duygusal imajın ve deneyimlerin ise davranışsal niyetler üzerinde etkisi olduğu görülmüştür. Genel imajın ise davranışsal niyetleri etkilemediği sonucuna ulaşılmıştır. In order to attract more tourists to a destination, tourists need to have a positive perception of destination image. Experiences gain in a destination play an important role towards creating a positive destination image. Experience is the accumulation that tourists have gained during their travels. These accumulations not just influence their image perception but also influence the decisions that tourists will take after their travels. Namely, the experience gained also shapes the behavioral intentions of tourists. Along with many factors affecting behavioral intentions, besides their experiences, perception of destination image that tourists have, also has an effect on the behavioral intentions that are held after visiting a destination. The purpose of the research is to determine effects of experience of tourists on destination image perceptions and behavioral intentions while visiting Cappadocia. At the same, effects of destination image perception on behavioral intentions were also tried to be determined. Survey data were collected through a questionnaire from domestic and foreign tourists who visited Nevşehir in August 2017. A total of 581 questionnaires were collected and as a result of the removal of unsuitable questionnaires, statistical analyzes were conducted on 527 questionnaires. According to the results of the research, it was determined that experience, cognitive image, affective image, overall image and behavioral intentions were positively related to each other. However, when it was determined that the experiences had an effect on the cognitive image and the affective image, it was concluded that there was no effect on the overall image. It has been seen that cognitive image, affective image and experience have an effect on behavioral intentions. It has been achieved that overall image does not affect behavioral intentions.
Collections