Beden eğitimi ve spor öğrencilerinin stresle başa çıkma yöntemlerinin ve yaşam tatmin düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBeden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Stresle Başa Çıkma Yöntemlerinin ve Yaşam Tatmini Düzeylerinin İncelenmesiBu çalışmanın amacı, üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında eğitim gören öğrencilerin stresle başa çıkma yöntemleri ve yaşam tatmini düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma grubunu Sakarya, Sivas, Niğde, Bolu, Kars ve Aydın illerindeki üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında öğretim gören 275'i kadın (%39), 430'u erkek (%61) olmak üzere toplam 705 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcıların stresle başa çıkma yöntemlerini ölçmek amacıyla Özbay ve Şahin (1997) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan 'Stresle Başa Çıkma Tutumları Ölçeği', yaşam tatmin düzeylerini ölçmek amacıyla da Köker (1991) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan 'Yaşam Tatmini Ölçeği' kullanılmıştır. Örneklem seçiminde tesadüfi örnekleme metotlarından olan 'Kolayda Örnekleme Yöntemi', verilerin toplanmasında da yüzyüze anket yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi, SPSS paket programı aracılığıyla Tanımlayıcı İstatistikler, Independent Sample t-Testi, One-Way ANOVA, Pearson Korelasyon analizlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, cinsiyet ile stresle başa çıkmanın alt boyutları olan kaçma-duygusal eylem ve kaçma-biyokimyasal arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Yaş ve stresle başa çıkmanın alt boyutu olan kaçma-biyokimyasal alt boyutunda istatistiksel açıdan anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Ek olarak araştırmanın ana problemi olan, stresle başa çıkma ve yaşam tatmini arasında pozitif düzeyde ilişki olduğu tespit edilmiştir. Buna göre, katılımcıların stresle başa çıkma ortalama puanları artarken yaşam tatmini düzeyleri de artış göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Stresle başa çıkma, yaşam tatmini, spor, beden eğitimi ABSTRACTThe Analysis of Relationship between Stress Coping Methods and Life Satisfaction of Physical Education and Sports StudentsThe aim of this study was to examine the relationship between the methods of coping with stress and life satisfaction levels of students studying at the Universities Physical Education and Sports Schools. The study group consists of 275 female (39%) and 430 male (61%) students, who are educated in the physical education sports schools of the universities in Sakarya, Sivas, Niğde, Bolu, Kars and Aydın. In order to measure the stress coping methods of the participants, Özbay and Şahin (1997) used 'The Inventory of Attitudes Toward Stress' with reliability study in Turkish. In order to measure the level of life satisfaction, 'The Life Satisfaction Scale' which was adapted in Turkish by Köker (1991) was used. In order to measure the stress coping methods of the participants, the Inventory of Attitudes Toward Stress, which was adapted in Turkish by Özbay and Şahin (1997) was used. The Sampling Method for Convenience, which is a random sample method, were used in the sampling selection and face-to-face survey technique was preferred for collecting data. The analysis of the obtained data processed by using SPSS package program that were Descriptive Statistics, Independent Sample t-test, One-Way ANOVA, Pearson Correlation analysis. As a result of the findings, statistically significant differences were found between escape-emotional action and escape-biochemical which is sub-dimensions of coping with stress and gender. A statistically significant difference was found in the escape-biochemical sub-dimension, which is the sub-dimension of coping with stress and age. In addition, it was determined that there was a positive relationship between the main problem of the research, stress coping and life satisfaction. According to this, participants' average scores of stress coping increase, while life satisfaction levels also increase.Key Words: Coping with stress, life satisfaction, sport, physical education
Collections