Güreş antrenörlerinin mesleki tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı, güreş antrenörlerinin mesleki tükenmişlik düzeylerinin bazı değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Bu genel gaye doğrultusunda geliştirilen alt problemlere yanıt aranmıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye Güreş Federasyonunda yer alan tüm güreş antrenörleri oluştururken araştırmanın örneklemini ise federasyonda aktif olan antrenörlerden seçkisiz örnekleme yöntemi ile yansız ve random olarak seçilmiş 425 güreş antrenörü oluşturmaktadır. Araştırmada bilgi toplama aracı olarak Maslach Tükenmişlik Envanteri kullanılmıştır. Antrenörlerin demografik bilgilerini elde etmek için ise araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Kişisel bilgi formundan elde edilen nitel veriler araştırmacı tarafından yüzde değerleri dikkate alınarak yorumlanmış ve betimsel analiz yapılmıştır. Tükenmişlik envanterinden elde edilen nicel verilerin analizinde ise SPSS 23.0 programı kullanılmıştır. Bilgilerin analizinde, veriler normallik dağılım şartını sağlamadığından mesleki tükenmişlik düzeylerinin üzerinde etkili olan bağımsız değişkenlere göre farklılık Kruskal Wallis testi ve Mann Whitney U testi kullanılarak tespit edilmiş olup çalışmada yer alan iki sınıflamalı değişkenler arasındaki ilişki ise Ki-Kare (x2) testi kullanılarak tespit edilmiş ve yorumlar buna yönelik yapılmıştır. Aynı zamanda güreş antrenörlerinin yaşları, medeni halleri, mesleki kıdemleri, eğitim durumları ve görev yaptıkları yer gibi değişkenler ile duygusal tükenmişlik, duyarsızlaşma ve kişisel başarıdan oluşan tükenmişlik envanterinin alt boyutları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla Crosstab yapılmış, elde edilen neticeler karşılaştırılmış ve yorumlar buna göre yapılmıştır. Antrenörlerin eğitim durumları dikkate alındığında en yüksek duyarsızlaşma ve duygusal tükenme düzeyine sahip antrenörlerin lisans eğitim durumuna sahip oldukları, kişisel başarısı en yüksek olan antrenörlerin ise yüksek lisans eğitim durumuna sahip oldukları belirlenmiştir. Antrenörlerin görev yaptıkları yer incelendiğinde en yüksek duyarsızlaşma ve duygusal tükenmeye sahip antrenörlerin il merkezinde, en yüksek kişisel başarıya sahip antrenörlerin ise ilçede görev yaptıkları tespit edilmiştir. The aim of this study is to show whether the professional burnout levels of wrestling coaches vary according to some variables. Sub-problems developed in line with this general objective have been sought. The universe of the research is composed of all the wresting coaches in the Turkish Wresting Federation, the sample of the researches composed of 425 wresting coaches, who are active in the federation, selected randomly and randomly with unselected sampling method. Maslach Burnout Inventory was used as data collection tool in the study. The personal information form was used to obtain the demographic information of the coaches developed by the researcher .The qualitative data obtained from the personal information form was interpreted by the researcher taking into account the percentage values and analyzed descriptively. In the analysis of the quantitative data obtained from the burnout inventory, the SPSS 23.0 program was used. Since the data did not satisfy the normality distribution condition in the analysis of the data, the difference according to the independent variables effecting the occupational burnout levels was determined using the Kruskal Wallis and Mann Whitney U test and Chi-square test was used to determine relationship between two variables and interpretations were made accordingly. At the same time, crosstab was used to determine the relationship between variables such as gender, age, marital status, educational level and place of employment of wrestling coaches, and emotional exhaustion, depersonalization, and personal achievement, and the results obtained were compared and interpretations were made accordingly. When the training situation of the coaches is taken into account it was determined that the coaches with the highest degree of desensitization and emotional exhaustion have a bachelor's degree, and that the coaches with the highest personal achievement have a master's degree. When the place where the coaches are working is examined, coaches with the highest levels of depersonalization and emotional exhaustion were found to be employed in the provincial center, coaches with the highest personal accomplishments were found to be employed in the district.
Collections