Otel işletmelerinde gelir yönetimi uygulamalarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelir yönetimi uygulamaları yıllar önce yurtdışında havayollarında kullanılmaya başlanmıştır. Türkiye'de havayollarında kullanılan gelir yönetimi yavaş yavaş diğer sektörlerde de uygulama alanı bulmuştur. Tezin amacı; gelir yönetim sisteminin zaman içerisindeki gelişiminin incelenmesi, hangi sektörlerde uygulandığı, sistemin işletmelere sağladığı faydaların önem düzeyini araştırmaktır. Buna istinaden Marmara bölgesinde bulunan 4 ve 5 yıldızlı otellerde gelir yönetimi kullanımının hangi düzeyde olduğu ve bu sistem ile işletmelerin hangi yönlerden kazanım elde ettikleri incelenmiştir. Tez kapsamında Marmara bölgesinde bulunan otel yöneticileri ile görüşme formu aracılığı ile görüşmeler yapılarak nitel veriler elde edilmiştir. 30 yönetici ile yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen veriler ile gelir yönetimi uygulaması hakkında yöneticilerin bilgi sahibi olduğu ancak uygulamanın Türkiye'de yeni yeni hayata geçtiği görülmüştür. Yöneticiler, bu uygulamanın işletmeler açısından büyük önem arz ettiğini belirtmişler ve en iyi şekilde yapıldığı takdirde işletmeye birçok yönden faydasının olabileceği söylemişlerdir. Bunun yanı sıra, gelir yönetimini uygulayan işletmelerin bünyesinde gelir yönetim müdürü olmamakla birlikte bu işin sorumluluğunun genel olarak genel müdür, ön büro müdürü, satış pazarlama müdürü ve finans müdürünün üstünde olduğu görülmektedir. Gelir yönetim uygulamalarının önemini tam manası ile anlayan işletmelerde ise gelir yönetim müdürü ve ekibinin mevcut olduğu, bu ekibin direkt işletme sahibine bağlı olarak çalıştığı ve devamlı olarak hem genel müdüre hem de işletme sahibine raporlarla bilgi akışı sağladığı belirtilmektedir. Bunun dışında, işletmelerin gelir yönetimi uygulamaları için ekstra bir program kullanmadıkları ve bundan dolayı personellerine çok fazla eğitim vermedikleri tespit edilmiştir. Öte yandan Türkiye'de ülke politikasının sürekli değişim göstermesi ve turizmin dış etkenlerden etkilenmesinden dolayı, yöneticiler bu uygulamayı yapmak isteseler dahi öngördükleri rakamlara ulaşamadıklarını belirtmişlerdir. Revenue management practices began to be used in airlines abroad years ago. Turkey has gradually found revenue management application in other sectors also used in airlines. The aim of the thesis; The aim of this course is to examine the development of the income management system over time, to examine the sectors in which it is applied and the importance level of the benefits of the system to the enterprises. Accordingly, the level of income management use in 4 and 5 star hotels in the Marmara region and the ways in which the businesses gained with this system were examined. Qualitative data were obtained through interviews with hotel managers in Marmara region. Interviews with 30 managers that manage the owners of about revenue management application with the data obtained as a result but the practice has been shown to switch to a new life in a new Turkey. The managers stated that this practice is of great importance for businesses and said that if it is done in the best way, it can be beneficial for the company in many ways. In addition to this, although there is no revenue management manager in the companies that implement revenue management, it is seen that the responsibility of this business is generally above the general manager, front office manager, sales marketing manager and finance manager. In the enterprises that fully understand the importance of revenue management practices, it is stated that there is an income management manager and team, that this team works directly under the business owner and continuously provides information flow to both the general manager and the owner. In addition, it has been found that businesses do not use an extra program for income management practices and therefore do not give their staff much training. On the other hand, due to the policy of Turkey in the country show the constant change and tourism affected by external factors, managers stated that they could reach the numbers they predict, even if they wanted to make this application.
Collections