Yerel yönetimlerin kadın dışlanması ile mücadeledeki rolü: Ankara ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de kadınların kamusal alana katılma mücadeleleri Osmanlı Devleti'nin son zamanlarında başlamış, Cumhuriyet döneminde ekonomik, sosyal ve siyasal hakların tanınmasıyla devam etmiştir. Devletler, kadınların kamusal alana çıkması için politikalar geliştirseler de kadınların kamusal alandaki varlığı istenen düzeye ulaşamamıştır.Merkezi yönetimler, küreselleşmenin etkisiyle görev ve yetkilerinin bir kısmını yerel yönetimlere bırakmışlardır. Bundan dolayı belediyelerin görevlerinden birisi de sosyal politikaları üretmek ve uygulamak olmuştur. Belediyelerin, kadınların kamusal alana katılmasını sağlayan meslek edindirme kursları önemlidir. Bu kursların kadınların sosyal ve ekonomik hayatına nasıl etki ettiği, belediyelerin hangi düzenlemelerle kadınların kamusal alanda olmalarını sağlayabilecekleri çalışma kapsamında değerlendirilmiştir. Bu bağlamda araştırmanın problemi, `Türkiye'de belediye meslek edindirme kurslarının kadınların ekonomik ve sosyal hayata katılmasındaki rolü nedir?` şeklinde ifade edilmiştir. Araştırma kapsamına Türkiye'deki belediye meslek edindirme kursları girmekle birlikte, ekonomik ve zaman kısıtları nedeniyle araştırma Ankara Büyükşehir Belediyesi Belediye Meslek Edindirme Kursları (BELMEK), Yenimahalle Belediyesi Meslek Edindirme ve Hobi Kursları (YENİMEK), Etimesgut Belediyesi Sürekli Eğitim ve Uygulama Merkezi Mesleki Gelişim ve Beceri Edindirme Kursları (ETİSEM) ve Keçiören Belediyesi Sanat ve Meslek Edindirme Kursları ile sınırlandırılmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden örnek olay araştırması şeklinde tasarlanmıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış sekiz sorudan oluşan görüşme formları kadın katılımcılara uygulanmıştır. Belirlenen sekiz tema ile toplanan veriler içerik analizine tabi tutularak anlamlı bilgiler haline getirilmiştir. Analizde MAXQDA Analytics Pro 18 programının tanıtım sürümü kullanılmıştır. Analizler sonucunda kurslara katılan kadınların iş kurma veya kredi çekme deneyimlerinin bulunmadığı saptanmıştır. Kadınların kurslara yoğun olarak katılması için belediyenin üzerine düşen görevler ve kadınların belediyelerinden beklentilerinin neler olduğu da belirlenmiştir. The fight against women's participation in the public space in Turkey has begun at the time of the Ottoman Empire, it has continued with the recognition of economic, social and political rights in the Republican period. Although the states have developed policies for women to go to the public space, the presence of women in the public space has not reached the desired level.Due to the effect of globalization, the central governments gave some of their duties and powers to local governments. Therefore, one of the tasks of municipalities has been to produce and implement social policies. Vocational courses of Municipalities for the participation of women in the public space are important. How these courses affect women's social and economic life and in which context the municipalities can ensure that women are in the public space are considered within the scope of the study.In this context, the problem of the study was expressed as `what is the role of vocational training courses of municipalities in the participation of women in economic and social life in Turkey?`. Despite the scope of the research into municipal vocational courses in Turkey, due to economic and time constraints, the study was limited to Ankara Metropolitan Municipality Municipal Vocational Courses (BELMEK), Yenimahalle Municipality Vocational and Hobby Courses (YENİMEK), Etimesgut Municipality Continuing Education and Application Center Professional Development and Skills Courses (ETİSEM) and Keçiören Municipality Arts and Vocational Courses (KEÇMEK).The research is designed as a case study from qualitative research designs. The interview forms, consisting of eight semi-structured questions prepared by the researches, were applied to female participants. The data collected with the eight themes determined were subject to content analysis and made meaningful information. In the analysis, the introduction version of the MAXQDA Analytics Pro 18 program was used. As a result of the analyzes, it was determined that women who participated in the courses did not have a bussines establishment or credit withdrawal experience. The duties of the municipality and experctations of the women from their municipalities were also determined in order for women to participate intensively in the courses.
Collections