Parody of the academy in the novels of david lodge and malcolm bradbury
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, eserleri kadar yasam hikayeleri de birbiriyle baglantılı ve çoksesli/çok yönlüolan Modern `ngiliz Romanının iki temel ustası David Lodge ile Malcolm Bradbury arasındabir kıyaslama incelemesidir. Çalısmadaki ana gözlemim, akademiyi komedi formlarıylaelestirirken oldukça ciddi gözlemlerde bulunan bu iki yazarın, parodi, hiciv ve karsılastırmalıikili imgeler gibi çesitli geleneksel edebiyat tekniklerinin yanı sıra post-modernizm veyapısalcılık ötesi teorilerini de eserlerinde uygulamaları arasında kıyaslama yapmaktır. Aynızamanda, bu çalısma Elaine Showalter'ın 2005 yılında kaleme aldıgı Faculty Towers: TheAcademic Novel and Its Discontents (Fakülte Kuleleri: Akademik Roman veHosnutsuzlukları) adlı çalısmasında analiz ettigi akademik roman tarzının gelisimini arkaplanda tutarak, David Lodge ve Malcolm Bradbury'nin eserlerinin, bu alt roman tarzına olankatkılarını irdeler.Bu çalısmada David Lodge'un dört romanı: The Picturegoers (1960), The BritishMuseum is Falling Down (1965), Changing Places (1975), ve Small World (1984) ileMalcolm Bradbury'nin üç romanı: Eating People is Wrong (1959), Stepping Westward(1965), The History Man (1975), ve Mensonge: My Strange Quest for Structuralism's HiddenHero (1987) adlı kısa romanı göz önüne alınmıstır. Çalısmada her iki yazar tarafından kalemealınan çesitli edebiyat elestirileri ile önde giden edebiyat elestirmenleri ve elestiri tekniklerinebasvurulsa da, vurgulanan nokta Mikhail Bakhtin'in parodi algılamasındaki ikicilikkarakteristikleri ile yine kendisine ait ?karnaval? terimi arasındaki baglantıdır.Esit derecede yetenekli olan bu iki ustanın karsılastırılmasında iki ana noktayı gözönüne alıyorum. Birinci noktam, her iki yazarın akademiyi irdelerken kullandıkları vegenellikle akademisyen olarak nitelenen hayali karakterlerin güç ve prestij pesinde sonsuzkosusturmalarını analiz etmek. `kinci noktam ise, Amanda Craig'in David Lodge'unConsciousness and the Novel (2002) adlı çalısmasına yazdıgı inceleme metninde dile getirdigi?daha iyi bir yazar ve elestirmen olmasına ragmen, edebiyata katkılarından ötürü neden halenDavid Lodge, Malcolm Bradbury gibi Sör ünvanına layık görülmemistir? (2) sorusuna bircevap bulabilmektir. This thesis explores a comparison of two of the principal craftsmen of Modern BritishFiction, David Lodge and Malcolm Bradbury, whose works, as well as their lives, areimmensely interrelated and dialogic. My attention is devoted especially to the two authors'differing deployment of postmodernism and post-structuralist theory, as well as variants ofmore traditional devices such as parody, satire, and double imagery in a discourse aimed atcriticizing the academy by being seriously funny. I also underline both authors? contributioninto the academic novel with their representative works while keeping the development thissub-genre as a background to this study and analysing it according to the perceptions ofElaine Showalter in Faculty Towers: The Academic Novel and Its Discontents (2005).This study takes into consideration four novels by David Lodge: (The Picturegoers(1960), The British Museum is Falling Down (1965), Changing Places (1975), and SmallWorld (1984)) and three novels by Malcolm Bradbury namely Eating People is Wrong(1959), Stepping Westward (1965), The History Man (1975), and a novella titled Mensonge:My Strange Quest for Structuralism?s Hidden Hero (1987). During the course of the study, Iconsult and refer to various literary criticisms written by both authors as well as other theoriesof the major critics of literary theory but my utmost attention is on Mikhail Bakhtin?sconception of parody with means of having ?dualistic characteristics? that is directly linkedwith his idea of ?Carnival?.In my comparison of these two equally talented craftsmen, I concentrate on two mainpoints. My first point is to analyse both authors? treatment of the academy through theirimaginary characters that are mainly shaped as academics, who are pictured in an endlessquest for recognition and power. My second point is an attempt to reply Amanda Craig?swondering in her review of David Lodge?s Consciousness and the Novel (2002), ? ? why[David Lodge], unlike Bradbury, has not been knighted yet for his services to literature [for]he is the much better critic and novelist? (2).
Collections