Kübizmin müzikal natürmortlarında Bach ve Stravinsky`nin etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
XIX. yüzyılın Romantizm döneminde modern sanatın sosyal gelişmelerini sağlayan sanatsal hareketlerin değerlendirilmesiyle Avrupa'nın toplumsal ve kültürel aurasında; 1830 kuşağı üzerinde durularak, resmin ve müziğin kültürel atmosferini; Ortaçağın gotik etkileri, Fransız Devrimi ve Romantizmin koşullarında Ruskin, Burke ve Kant'ın estetiği ile edebiyatçılar, müzisyen ve ressamların sinerjisinden doğan Modernizm'de resim ve müziğin paralel etkileşimleri ortaya konuldu. Böylelikle modern resim ve müziğin ortak tarihsel yolculuğunda kübizmin ortaya çıkış sebepleri değerlendirilerek kübizmin müzikal natürmortlarının müzikle ilişkisine yer verilmiştir. Kübistlerin resimsel mekân tasarımlarında Bach'ın Polifoni ve Füg Sanatı ile Stravinsky'nin Bahar Ayini'nde ve Pulcinella Balesi'nde Picasso ile yaptığı işbirliği incelenerek Rus bestecinin müziğinde; ritimsel açılardan kübist ressamlarla benzer özellikler görülmektedir. Bach ve Stravinsky'nin müziği ile etkileşimler gösteren ressamlar sırasıyla; Braque, Picasso, Gris, Leger, Hartley, kısmen erken dönemlerinde Delaunay ve Mondrian olarak belirlendi. Sonrasında Analitik Kübizm ve ardından Soyut Sanat'ın ortaya çıkışını; Macke, Kokoschka, Dufy, Kupka, Kandinsky, Delaunay, Malevich, Albers'in Bach'a Saygı niteliğindeki yapıtları müzik ve resim arasındaki etkileşimleri görüldü. Sonuç olarak müzik sanatının resim sanatına yansımalarından yola çıkılarak Bach ve Stravinsky'nin müziğinin kübist müzikal natürmortlardaki biçimler; ses tonlamaları, renk tonlarıyla iç içe geçerek füg sanatını anımsattığı görülmüş oldu. In the social and cultural milieu of Europe with the evaluation of the artistic movements that provided the social development of modern art in the period of Romanticism of the XIX. century; Focusing on the 1830s, the cultural atmospshere of the painting and music; The gothic influences of the Middle Ages, the French Revolution and the aesthetics of Ruskin, Burke and Kant of Romanticism, the paralel interactions of painting and music in Modernism, which originated from the synergy of writers, musicians and painters. Thus, in the common historical journey of modern painting and music, the causes of cubism are evaluated and the relation of cubism musical still-life with music is given. In the music of the Russian composer, the collaborations of Bach's Polyphony and Fugue with Stravinsky's The Rite of Spring and Pulcinella Ballet with Picasso were examined by the cubist in their pictorial space designs similar features to cubist painters from rhytmic angles. The painters interacting with Bach and Stravinsky's music, respectively; Braque, Picasso, Gris, Leger, Hartley and in some early periods Delaunay and Mondrian. Then the emergence of Analytic Cubism followed by Abstract Art; Macke, Kokoschka, Dufy, Kupka, Kandinsky, Delaunay, Malevich, Albers's works of respect for Bach and music were seen. As a result, the forms of the cubist musical still-life of Bach and Stravinsky's music, it was seen that was reminiscent of the fugue art by passing through the tones of voices and color tones.
Collections