Kurumsal sosyal sorumluluğun tüketicilerin marka algısı ve satın alma davranışı üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz tüketicilerinin, bilinçlerindeki değişim süreçlerinin daha hızlı olması, farklı algılama ve buna bağlı olarak anlamlandırma biçimlerinin sürekli yeni uyaranlar ile değişmesi, artık yanlızca ürün ya da hizmete değil ürünün ya da hizmetin yarattığı değere ve en önemlisi markanın yarattığı değere göre satın alma tercihlerini gerçekleştirmelerine neden olmaktadır. Gelişen teknoloji ve küreselleşme ile rekabet avantajı yakalamanın, farklılık yaratmanın zorunlu olduğu bir çağda, işletmelerin sosyal sorumluluk bilincine sahip olmaları önemli bir farklılışma kriteri olarak karşımıza çıkmaktadır.Tüketicilerin kurumsal sosyal sorumluluk algıları, marka imaj ve itibarını etkilemekte, markaya olan bağlılığı arttırmakta ve tüketicilerin satın alma davranışlarına yön vermektedir.Kurumsal sosyal sorumluluğun tüketiciler üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlayan bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde araştırmanın amacı, önemi ve yöntemleri açıklanmış, ikinci bölümde kurumsal sosyal sorumluk, marka imajı, marka itibarı, müşteri memnuniyeti, marka bağlılığı ve tüketicilerin satın alma davranışları ile ilgili yazın taraması yapılmıştır. Üçüncü bölümde ise yapılan nicel araştırma anlatılmış ve sonuçları aktarılmıştır. Araştırmada, kendi sektörlerinde kurumsal sosyal sorumluluk bilinçleri gelişmiş markalardan olan Arçelik, Garanti ve Turkcell firmaları ele alınmıştır. Besides the rapid change process in the consciousness of today's consumers, along with different perceptions and interpretation forms caused by constant new stimulations, the realization of the consumers' preferences are nowadays not only depending on the products and services alone, but also on the value that these create, and even on the value that the brand creates. In times of capturing competitive advantages through evolving technology and globalization, where making a difference is almost an obligation, developing and bearing a consciousness of social responsibility appear to be an essential criterion for enterprise differentiation. Consumer perceptions of corporate social responsibility, affect the image and reputation of brands, increases brand loyalty and directs the purchasing behavior of consumers.This study, aiming to examine the effects of corporate social responsibility on consumers, consists of three sections. In the first section, the purpose, the importance and methods of the study are explained. In the second section, literature regarding corporate social responsibility, brand image, brand reputation, customer satisfaction, brand loyalty and purchasing behavior of consumers are examined. Finally, the third section deals with the description of the quantitative study conducted and the results thereof.The study includes the discussion of some of the most advanced brands regarding corporate social responsibility in their own fields; namely, Arcelik, Garanti Bank, and Turkcell.
Collections