Elektronik ticarette tüketicilerin satın alma davranış ve tercihlerini etkileyen unsurlar; e - ticaret siteleri üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ülkemizde ve tüm dünyada hızla gelişmekte olan e-ticaret sektöründeki tüketicilerin satın alma davranışları ve tercihleri üzerindeki etkileri incelenmiş olup, uygulanan anket ve analiz yöntemleri ile bu bulgular yorumlanmıştır. Tüketicilerin satın alma davranışlarını incelediğimizde algılanan e-hizmet kalitesi, algılanan değer, müşteri memnuniyeti, müşteri güveni, e-sadakat ve e-yapışkanlık kavramlarının çalışmada, satın alma sürecine olan etkileri gözlemlenmektedir. Çalışma iki ana konu üzerinde durmaktadır. İlki algılanan e-hizmet kalitesi boyutlarının ayrı ayrı algılanan değer, müşteri memnuniyeti, müşteri güvenindeki etkileri, ikincisi algılanan değer, müşteri memnuniyeti, müşteri güveninin e-sadakat ve E-Yapışkanlık üzerindeki etkileridir. İlgili yazında algılanan e-hizmet kalite boyutları ile birlikte, algılanan değer, müşteri memnuniyeti, müşteri güveni, e-sadakat ve E-Yapışkanlığın etkilerini inceleyen çalışmalara rastlanmamaktadır.Çalışmada tüketicilerden son bir yıl içerisinde alışveriş yapmış oldukları e-ticaret sitesini değerlendirmeleri istenmiştir. Hazırlanan anket sosyal paylaşım siteleri, e-mail aracılığıyla paylaşılmış ve kolayda örnek yöntemiyle ulaşılan 373 kişi tarafından doldurulmuştur. Analiz kısmında öncelikli olarak çalışmada kullanılan tüm ölçekler için güvenilirlik ve geçerlilik analizleri gerçekleştirilmiş, sonrasında hipotezlerde öngörülen değişkenler arası ilişkilerin test edilebilmesi için çoklu ve basit regresyon analizleri uygulanmıştır. Bu analizlerin sonucunda öngörülen ilişkilerin büyük oranda desteklendiği görülmüştür. Bu bulgular özellikle rekabetin yoğun olarak yaşandığı e-ticaret sektörü açısından büyük önem taşımaktadır. This study is rapidly developing in our country and all over the world e-commerce sector in consumers' purchasing behavior and preferences survey and analysis methods have been studied for its effects on these findings were interpreted and implemented. We study the purchasing behavior of consumers perceived e-service quality, perceived value, customer satisfaction, customer trust, e-loyalty and e-stickiness of the concepts in the study, the effects on the purchasing process can be observed. The study focuses on two main themes. First, perceived e-service quality dimensions, perceived value, customer satisfaction, customer trust impact; second, perceived value, customer satisfaction, customer trust on e-loyalty and e-effects on the E-Stickiness. In the related literature, the perceived e-service quality dimensions, perceived value, customer satisfaction, customer trust, e-loyalty and E-stickiness found in studies that examine the effects of adhesion.What they have done within the past one year in the study from the consumers shopping e-commerce site were asked to evaluate. Prepared the survey on social networking sites, through e-mail were shared, and achieved by the method of example 373 were filled by people in an easy way. For all scales used in the study as a priority in the analysis part of the reliability and validity analyses were carried out in order to test the hypothesis and then the relationships between the variables predicted in multiple and simple regression analyses were applied. It is seen that the predicted relationships are largely as a result of this analysis. These findings, especially where the competition is more intensive e-commerce sector is of great importance.
Collections