Türkiye`de çalışan Y kuşağında iş tatmini - motivasyon ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilim ve teknolojinin hızlı gelişimiyle birlikte yirmi birinci yüzyıl `bilgi çağı` olarak nitelendirilmektedir. Bilgi ve insan ekonominin önemli girdileri; organizasyonların da en önemli sermayesi haline gelmiştir. İnsanın öneminin artması ile birlikte organizasyonların yönetiminde insan gücünün motivasyonu ve iş tatminine ilişkin konular da özel önem verilmesi gereken konular olarak karşımıza çıkmaktadır.Değişen dünya insanların algılarını, beklentilerini, önceliklerini, hayata bakışlarını, davranışlarını da etkilemektedir. Birbirlerine yakın dönemlerde dünyaya gelen insanların benzer özelliklerinin olması, kuşak kavramını ortaya çıkarmıştır. Her bir kuşağın farklı özellikleri olduğundan, organizasyonlar da sistemlerini yeni kuşaklara göre güncellemek durumundadır.Artmakta olan rekabet koşulları ve her gün demografik yapısında değişim gösteren işgücü piyasası, insan kaynakları uygulamalarında değişiklikler yapılmasını zorunlu kılmıştır. Y kuşağı olarak kabul edilen 1980-2000 yılları arasında doğan kuşağın, sorgulayıcı yapıya sahip niteliği ile önümüzdeki yıllarda iş piyasasında artan bir ivmeyle yer alması beklenmektedir. Küreselleşme etkisiyle zorunlu bir değişim yaşayan insan kaynakları süreçleri iş tatmini ve iş yaşam dengesi kavramını da süreçlerine dahil etmek durumunda kalmıştır. Bu çalışmada kuşak kavramının doğuşu X, Y, Z kuşakları tanıtılmış ve Y kuşağı özellikleri, iş yaşamından beklentileri ele alınarak, çalışan Y kuşağında iş tatmini motivasyon ilişkileri Y kuşağı çalışanlarına anket uygulanarak araştırılmıştır. Elde edilen sonuçlar analiz edilerek yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Y Kuşağı, Y Kuşağı'nın Özellikleri, İş tatmini, Motivasyon. With the rapid development of science and technology of the twenty-first century `information age` is classified as. Information and important inputs into the human economy; institutions have become the most important capital. The concept of loyalty with the increased importance of the human has gained importance. Because now the changing understanding of classical career and are now working for the agency did not mind the change.Changing world, people's perceptions, expectations, priorities, and their outlook on life, also affects their behavior. To have similar characteristics of people born in each other recently, it revealed the concept of generations. Since each generation various characteristics, institutions also has to update the system according to the new generation.The labor market is showing increasing competition and changes in the demographic structure of each day has necessitated making changes in human resource practices. Generation Y generation born between 1980-2000 is accepted as the questioning to take place at an increasing because the job market in the coming years is likely to have a structure. Human resources business process change necessary living with the effects of globalization and the concept of work-life balance satisfaction was obliged to include in the process. In this study, the birth of generation concepts X, Y and Z generations introduced and Generation Y characteristics, work life expectations, Generation Y work to employees in Generation Y satisfaction in order to be expressed their effects on motivation survey was conducted. The obtained results were analyzed.Key words: Generation Y, Generation Y characteristics, Job satisfaction, Motivation.
Collections