İşkur aktif istihdam politikası kapsamında düzenlenen işbaşı eğitim programına katılan katılımcıların görüşlerine yönelik bir alan çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda teknoloji alanında yaşanan gelişmeler yüksek teknolojilerin kullanımını gerektiren işlerin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Teknolojinin çok fazla ilerlemesi yeni işler, yeni meslekler yaratmıştır. Bu durum,yeni gelişmelere ayak uyduramayan vasıfsız işgücünün işsiz kalmasına neden olmuştur.Piyasadaki işsizlerin ve hali hazırda bir işi olup da işin gerektirdiği teknolojiyi, araç-gereci kullanamayan çalışanların işgücü piyasalarına dahil olmaları ve işlerine uyum sağlayabilmeleri için hükümetlerin aktif istihdam politikaları kapsamında mesleki eğitimlere yer vermeleri büyük önem arz etmektedir. Nitelikli işgücüne sahip olmak ancak eğitimle mümkündür. Ülkemizde mesleki eğitimin uygulanabilmesi için İŞKUR önemli ölçüde çalışmalar yürütmektedir. İşbaşı Eğitim Programları (İEP) ise İŞKUR'un meslek edindirme çalışmaları arasında kurs sayısı ve katılımcı sayısı açısından en yoğun olanıdır. İŞKUR, İEP ile eğitime katılanlara işin başında tecrübe kazandırmayı ve işin gerektirdiği niteliği kazandırarak katılımcıların istihdam edilebilmelerini kolaylaştırmayı amaçlamaktadır.Bu çalışmanın amacı, İŞKUR İEP'ye ve programın düzenlendiği işyeri ortamına yönelik katılımcıların görüşlerinin ve memnuniyetlerinin değerlendirilmesidir. Araştırmanın örneklemini X işletmesinde çalışan 209 katılımcı oluşturmaktadır. Katılımcılar üzerinde araştırma kapsamında geliştirilen anket uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20 Programı kullanılmıştır.Katılımcıların anket maddelerine verdikleri cevaplardan elde edilen veriler, frekans analizi, güvenilirlik-faktör analizi, T-testi-, ANOVA analizi, Post Hoc testleri ve korelasyon analizleri ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda İEP'ye ve işyeri ortamına yönelik görüşlerin ve memnuniyetin demografik özelliklere göre farklılık gösterdiği ve katılımcıların işyeri ortamı memnuniyeti ile İEP'den memnuniyetleri arasında pozitif yönlü istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Recent developments in technology have led the emergence of the jobs requiring the use of high technology. The developments in technology creates new jobs and occupations. This case, causes the unqualified labour to become unumployed who can not keep up with the new impovements.It has a great importance for governments to pravide vocational training as a part of active employment policies for unumplayed people and who already has a job but can not use the tools required by their work in order to make them to their work. Oualified work force is only possible with training.In order to implemet vocational training ISKUR conducts significant studies. On the job training programs are the most effective ones among the vocational training programs of the ISKUR. ISKUR aims to make it possible for he trainees to gain experience at the beginning of the work and to facilitate the recruitment of the participants by providing the qualification required by the job.The aim of this study is to evaluate the opinions and satisfaction of the participants about ISKUR IEP and the workplace environment where the program is organized. The sample of the study consists of 209 participants working in enterprise X. A questionnaire was developed on the participants. SPSS 20 Program was used to analyze the data.The data obtained from the responses of the participants to the questionnaires were evaluated by frequency analysis. As a result of the study, it was concluded that the opinions and satisfaction about IEP and the workplace environment differed according to demographic characteristics and there was a statistically significant relationship between the satisfaction of the workplace environment and satisfaction with the IEP.
Collections