Romantik ilişkilerde aldatma eğiliminin yordayıcıları olarak sosyal medya kullanımı ve temel psikolojik ihtiyaçların doyumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada aldatma eğilimi üzerinde sosyal medya kullanım düzeyinin ve temel psikolojik ihtiyaçların etkisi incelenmiştir. Bunun yanı sıra aldatma eğilimi, sosyal medya kullanım düzeyi ve temel psikolojik ihtiyaçların doyumunun, cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, çocuk sayısı, maddi durum gibi değişkenlerle olan ilişkileri de araştırılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçekler, İstanbul, İzmir ve Gaziantep illerinde yaşayan 25-45 yaş aralığında bulunan 200 (103 erkek, 97 kadın) kişiye uygulanmıştır. Çalışmada veri toplamak amacıyla ''Aldatma Eğilim Ölçeği'' , ''İhtiyaç Doyum Ölçeği'', ''Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği Yetişkin Formu'' ve ''Sosyo-demografik Bilgi Formu'' kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği, katılımcıların sosyal medya kullanım düzeyini saptamak amacıyla kullanılmıştır.Verilerin analizi için SPSS 23.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma verileri değerlendirilirken, korelasyon testi, tek yönlü varyans analizi(ANOVA) ve t testinden yararlanılmıştır. Yapılan araştırmanın sonucunda, aldatma eğilimi ile sosyal medya kullanım düzeyi arasında istatistiksel olarak pozitif yönde yüksek derecede anlamlı bir ilişki olduğu (r=0.619, p<0.001), aldatma eğilimi ve temel psikolojik ihtiyaçlar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamadığı (p>0.05). Ancak temel psikolojik ihtiyaçlar alt boyutları değerlendirildiğinde; aldatma eğilimi ile `Yeterlilik` alt boyutu arasında negatif yönde, çok yüksek derecede anlamlı bir ilişki olduğu (r=0.-960), p<0.001) tespit edilmiştir. The present study investigated the effects of level of social media usage and basic psychological needs on individuals' infidelity tendencies were investigated. In addition, the relationship of infidelity tendency, level of social media usage and basic psychological needs satisfaction with variables such as gender, age, education level, the number of children, financial situation.The questionnaires were given to 200 participants (103 male and 97 female) who were living in İstanbul, İzmir and Gaziantep and were at the age range of 25-45.The data was collected through ''The Infidelity Tendency Scale'', ''Basic Psychological Needs Satisfaction Scale'', ''Social Media Addiction Scale'' and ''Socio-demographic questionnaire''. The Social Media Addiction Scale used in the study was used to determine the level of social media use of the participants.Data analysis was performed via SPSS version 23. The analysis inluded correlation, One-way ANOVA and T-test.As a result of the study, there was a significant positive correlation between infidelity tendency and level of social media usage (r=0.619, p<0.001). On the other hand, there was no significant relationship between infidelity tendency and basic psychological needs (p > 0.05). When the sub-categories of basic psychological needs were examined, however, there was a significant negative correlation between infidelity tendency and `Sufficiency` sub-category (r=0.-960), p<0.001).
Collections