Video içerik üretimi ve üreticileri: Youtube Türkiye`de popüler olan youtuber içeriklerinin analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlk çağlardan günümüze, insanların toplumsallaşması beraberinde iletişim kurmayı getirmiş ve sürekli olarak gelişmeye başlayan teknoloji iletişim araç, yöntem ve süreci üzerinde değişimler yaratmıştır. Sanayi Devrimi ile başlayan bu süreç 19. yüzyılın sonlarına doğru internet tekolojisinin geliştirilmesi medyanın oldukça farklı bir boyut kazanmasına yol açmıştır. Pekçok yönüyle geleneksel medyadan farklılaşan bu medya `Yeni Medya` olarak adlandırılmıştır. Gelişen teknolojiyle içeçe geçen vesosyal ağ, e-posta, oyunlar vb. pek çok yenilik ile insanları ve toplumları etkilemeye başlamıştır. Geleneksel medyanın aksine, bireylere etkileşimli bir ortam sağlayan yeni medya özellikle sosyal ağlar yoluyla gündelik hayatın en önemli parçası haline gelmiştir.Bu çalışmanın amacı; yeni medya ortamında öne çıkan araçlar arasında önemli yer tutan sosyal ağlardan biri olan Youtube'un Türkiye kanallarının izlenme oranları ve içeriklerinin nicelik ve nitelik açısından incelenmesidir. Çalışmanın kapsamında Youtube Türkiye'de en çok izlenme oranına sahip 10 youtuber kanalı belirlenmiş; herbir kanalda en çok izlenen 4 video seçilerek içerik analizi tekniği ile incelenmiştir. Toplam 40 videonun, biçim veiçerik özellikleri ile konu dağılımlarına bakılarak tespitlerde bulunulmuştur.Çalışmanın sonucunda, eğlenceli, ilgi çekici içeriklerin dikkat çektiği ve daha çok ilgi gördüğü bulgusuna ulaşılmıştır. Videolarda kullanılan dilin gündelik ve sade oluşunun yanı sıra bazı kanallardaki videoların argo ve küfür de içerdiği görülmüştür. Videoların, popüler kültür ürünlerine hizmet ettiği de varılan sonuçlardan biridir. From antiquity to present day, the need for people to communicate has been constantly changing due to the development of technology that started as of the 15th century. Towards the end of the 19th century, the discovery of the internet led to very diferent dimensions of media in new media and internet concepts. It can be clearly stated that technology and social networks, which have evolved together with new media, have become more influential and dynamic than traditional media. Allthough, social media, contrary to traditional media, provides an interactive environment forevery kind of individual and without a doubt has become one of the most significant parts of daily life.The aim of this study is; to examine the rates of quality and quantity of Turkey's youtube channel contents and monitor social networking. The study coveres the most watched Youtube rates of 10 Youtube channels in Turkey and the analysis of of 4 videos content. Videos were examined according to form, content and subject distribution.The result of the study argues that more wideos with interesting content attract more attention. The language used in the videos were both slang and everyday with blasphemous channels in videos were also found and that the videos also serve popular culture products.
Collections