İşveren marka faaliyetlerinin çalışan memnuniyeti ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisi: Eğitim sektörü örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışan memnuniyetini etkileyen faktörleri ortaya çıkarmak ve arttırmak hem organizasyon hem de çalışanlar için önemlidir. Kuruluşun, çalışanlara ait olma, motivasyon, performans ve üretkenlik hissini artırdığı belirli bir dizi yararı vardır. Bir kuruluşun başarısı, çalışanlarıyla doğrudan orantılıdır. Bugün çalışanlar kuruluşlar için en hayati sermaye olarak ifade edilmektedir. Çalışan memnun olduğunda, kuruluşun dışında iyi bir temsilci olur ve içinde yer alacak nitelikli çalışanları çekmek için kilit bir rol üstlenir. Buna göre çalışan memnuniyetinin oluşturulması hem organizasyon hem de mevcut ve gelecekteki (potansiyel) çalışanlar için çok önemli bir konu olmaktadır. Günümüzde birkaç değişken, nitelikli işgücünü kuruma çekmek temelinde ortaya koymaktadır. Bunlardan biri işveren markası diğeri ise çalışan memnuniyeti olarak ifade edilebilir. Bu noktada, işveren markası ve değerleri çalışan memnuniyetini sağlamanın temel bileşenleri olarak kabul edilebilir. Güçlü bir işveren markası, birçok kuruluşa katkıda bulunurken, mevcut çalışanları tatmin eder ve kuruluşlar için katkıda bulunabilecek ve değer yaratabilecek potansiyel çalışanları cezbeder. Bu durum çalışan işten ayrılma niyetini de etkiler. Bu çalışmada, işveren marka faaliyetlerinin çalışan memnuniyeti ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisi, eğitim sektörü örneği ile araştırılmıştır. Bu amaçla Ankara da faaliyet gösteren özel eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerden anket yolu ile veriler toplanmış ve SPSS programında analiz edilmiştir. Identifying and influencing factors affecting employee satisfaction is important for both the organization and the employees. There are a number of benefits in which the organization increases employee, motivation, performance and productivity. The success of an organization is directly proportional to its employees. Today, employees are expressed as the most vital capital for organizations. When the employee is satisfied, he / she becomes a good representative outside the organization and plays a key role in attracting qualified employees. Accordingly, the creation of employee satisfaction is an important issue for both the organization and the current and future (potential) employees. Nowadays, a number of variables are based on attracting qualified workforce. One of them is employer brand and the other one can be expressed as employee satisfaction. At this point, employer brand and values can be considered as the main components of employee satisfaction. A strong employer brand contributes to many organizations, satisfies existing employees and attracts potential employees who can contribute to and create value for organizations. This also affects the employee's intention to quit. In this study, the effect of employer brand activities on employee satisfaction and intention to leave was investigated with the example of education sector. For this purpose, data were collected from the teachers working in special educational institutions in Ankara and analyzed in SPSS program.
Collections