Televizyon ekranlarından mobil uygulamalara yarışma programları: `Hadi` bilgi yarışması üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünya'da televizyon yayıncılığı başlangıcından yola çıkarak, televizyonu oluşturan temellerden ilki Camera Obscura'dan, Türkiye'de televizyon yayıncılığına geçişe kadar, teknolojik gelişimler incelenmiştir. Türkiye'de televizyon yayıncılığı üç dönemde incelenmektedir; İTÜ TV, Kamu Yayıncılığı Dönemi ve Özel Yayıncılık Dönemi. Kamu Yayıncılığı Döneminde TRT, eğitim ve kültür üzerine yayınlar gerçekleştirmiştir. Bu dönemde kanal sayılarının artmasıyla 1990 döneminde şirketleşmelerin doğmasının da etkisiyle Özel Yayıncılık dönemine geçilmiştir. Televizyon yayıncılığından yola çıkarak incelenen çalışmada, `Hadi` yarışması özelinde bir araştırma sürdürülmüştür. Geleneksel yarışma programlarının devam ettiği günümüzde, 2018 yılında yeni medya üzerinden yayınlanan, ilk canlı bilgi yarışması `Hadi`, yarışma programcılığı alanında bir ilk olmuştur. Çalışmanın bu yönü itibari ile içerik analizi ve derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilerek `Hadi Bilgi Yarışması` ve kendi içerisindeki çeşitleri incelenmiştir.Bulgular bölümünde, bireylerin görüşleri verilmekte olup; yapılan analizlerin sonucunda reklam çekiciliklerinin bulunduğu, popüler kültür ürünlerini destekleyici bir tutumla yarışmayı sürdürdükleri bulgusuna ulaşılmıştır. Starting from the beginning of television broadcasting in the world, the first of the underlying television from Camera Obscura, until the transition to television broadcasting in Turkey, technological development were examined. television broadcasting in Turkey is examined in three phases; ITU TV, Public Broadcasting Period and Private Broadcasting Period. During the period of Public Broadcasting, TRT published publications on education and culture. With the increase in the number of channels in this period, with the effect of the emergence of corporations in 1990, the period of Private Publishing started.In the study, which was examined based on television broadcasting, a research was carried out in accordance with the `Hadi` competition. Today, where traditional competition programs continue, ilk Hadi yarış, the first live information contest published on new media in 2018, was the first in the field of competition programming. In this aspect of the study, content analysis and in-depth interviews were conducted and the `Let's Knowledge Contest` and its varieties were examined.In the findings section, the opinions of the individuals are given; As a result of the analysis, it was found that there are advertising attractiveness and that they continue to compete with a supportive attitude to popular cultural products.
Collections