Gotik romantizm`in Art Nouveau`ya etkileri ve Jeanne D`ark
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gotik Romantizmin karakteristik yapısı; vahşilik, değişkenlik, doğalcılık ile birlikte grotesk bir katılık-sertlik ve arabesk unsurlar barındırmaktadır. Hem Gotik hem de Romantik olanın öncüleri: Goya, Blake ve Füssli gibi Kara romantiklerin tarih anlayışını belirleyen Fransız Devrimi; gerçekliğin zırhını: Fanteziler, rüyalar, maceralar ve aşkla ironileştirmişlerdir. Sanatın en yüksek değeri olan İroni'nin John Ruskin'e göre iyi ve yüce ruhu yansıttığı olgusu, Ön-Raphael Kardeşler Birliğinin inançlarına da uygun düşmüştür. Benzer inanç, tıpkı romantik düşlemde olduğu gibi yine gotikten devir alan romantizmin üslup özelliklerinin Art Nouveau'da da görülmekte olduğu iddia edilebilir. Ancak romantik düşlemden ayrılan noktası, Sanat ve Zanaat Hareketi'nin ortak bir bileşkesi olarak yeniden üretim teşviki ile birlikte arabesk, çizgisellik, ritmik kıvrımlar, cezp edicilik ve hayal âlemindeymiş gibi betimlenen figürlerdir. Özellikle kadının erotik-estetik unsurları üzerinden lüksleştirilmiş bir dekoratif sanatlar haline getirildiği ve William Morris'in Kelt yazmalarından esinli grafiksel tarz da yaptığı eserlerinden büyük ilham alanıp, Art Nouveau'nın geçmiş dönemi taklit etmek yerine tarihi yeniden oluşturmuş oldukları da görülmüş oldu.Kötücül-kutsal kadın ayrımının bileşkesi olan Jeanne d'Arc'ın Gotik Romantizmin ve Ortaçağ şövalyeliğinin mutlak idealist görüşleriyle Tanrı yolunda mistik görevi olduğu bulgusu araştırıldı. Bilhassa Romantik milliyetçilikle kurulmuş olan politik bağı temsil eden Jeanne d'Arc'ın, ülkesini kurtarma misyonuna ilham verdiği görülür. Tarihteki soylu, korkusuz ve kusursuz kadınların Art Nouveau akımı içerisinde bir kahramanlık sembolü olarak yapıtlara yansıyan örnekleri bulunmaktadır. Bunlar, Gustav Klimt'in Pallas Athena'sı, Georges de Feure'nın Astre Cola'nın Carcassone'daki Jeanne D'Arc'ın reklam posteri ve J. Everett Millias'ın Jeanne d'Arc Dua Ederken adlı eserleridir. Sonuç olarak Art Nouveau akımı Ortaçağ ve Modern çağın estetik ve ifadeci özelliklerini gotiğe dayalı romantizmin karakteristik-estetik özelliklerinden almaktadır. Anahtar Kelimeler: Art Nouvaeu, Gotik ve Kara Romantizm, Jeanne d'Ark, Arts and Crafts, Pre-Raphaelite Brotherhoods, Ortaçağ Estetiği, Sembolizm, Arabesk Süsleme, Alegori-Grotesk-Melankoli-Femme fatale. The characteristic structure of black romance parallels to gothic romanticism; it possesses grotesque, rigidity, and arabesque elements with wildness, variability, naturalness. The pioneers of both gothic and romantic; France Revolution, which determines the concept of the history of black romantics like Goya, Blake, and Füssli, they ironized the armor of reality: fantasies, dreams, adventures, and love. The fact that irony, the highest value of art, reflects the good and supreme spirit according to John Ruskin, is also in line with the beliefs of the Pre-Raphael Brothers Union. It can be argued that the stylistic features of romanticism, which took over from the gothic era, as in the same belief, romantic phantasy, can also be seen in Art Nouveau. However, the point that differs from romantic phantasy is the figures that are portrayed as arabesque, linearity, rhythmic curves, attractiveness and imagination with the encouragement of reproduction as a common combination of art and craft movement. It has also been seen that the woman has been transformed into decorative art that has been deluxe based on the erotic-aesthetic elements of the woman and that the graphic style inspired by William Morris's Celtic manuscripts is inspired by his works and that Art Nouveau was rebuilt instead of imitating the past.Jeanne d'Arc, the combination of the evil-sacred distinction of women was investigated as an absolute idealistic view of Gothic Romanticism and medieval knighthood and a mystical mission to God. Jeanne d'Arc, whose political affiliation was established especially with Romantic nationalism, seems to be inspired by the mission to save his country. There are examples of noble, fearless and perfect women in history reflected in the works as a symbol of heroism in the Art Nouveau movement. These are Gustav Klimt's Pallas Athena, George de Feure's advertising poster of Astre Cola's in Carcassone Jeanne d'Arc and J. Everett Millais's Jeanne d'Arc Prayers. As a result, the Art Nouveau movement takes the aesthetic and expressive feature of the Middle Ages and the modern era from the characteristic-aesthetic features of gothic romanticism. Keywords: Art Nouveau, Gothic and Black Romanticism, Jeanne d'Arc, Arts and Crafts, Pre-Raphaelite Brotherhoods, Medieval Aesthetics, Symbolism, Arabesque Ornament, Allegory-Grotesque-Melancholy-Femme fatale.
Collections