Doğu Karadeniz ve Güney Marmara bölgesi turlarına katılan yerli ziyaretçilerin seyahat motivasyonlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanları seyahat etmeye yönelten birçok faktör bulunmaktadır. Bu faktörler arasında doğal çekicilikler, kültürel değerler, günlük rutinden kaçmak, ruhsal ve fiziksel olarak rahatlamak yer almaktadır. Bu bağlamda, insanlar seyahat motivasyonlarına göre bölge tercihlerini yapmaktadırlar.Çalışmanın amacı; Doğu Karadeniz ve Güney Marmara Bölgesi turlarına katılan yerli ziyaretçilerin seyahat motivasyonlarını itme ve çekme kuramı çerçevesinde karşılaştırarak farklılıkları belirlemektir. Bu doğrultuda iki bölgeyi ziyaret eden yerli ziyaretçilere toplam 700 anket Nisan-Haziran 2019 tarihleri arasında uygulanmıştır. Elde edilen verilere yönelik yapılan analizler sonucunda oluşturulan alt boyutlar itici faktörler için; kaçış, merak, sosyalleşme, heyecan, etkileşimdir. Çekici faktörler ise ucuz tatil paketler, etkinliği özgünlüğü, sosyalleşme, aile birlikteliği ve heyecandır. İtici ve çekici faktörleri oluşturan alt boyutların tespitinin yanında iki bölgeyi ziyaret eden katılımcıların yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim düzeyi gibi demografik özellikleri ve tatil eşlikçileri açısından anlamlı bir farklılık olup olmadığı da Kruskal Walls ve Mann Whitney U testleri aracılığıyla analiz edilmiştir. Bu bağlamda yapılan farklılık testleri sonucunda Karadeniz Bölgesini ziyaret eden katılımcılar ile Güney Marmara Bölgesini ziyaret eden katılımcılar arasında itici ve çekici faktörlere göre farklılıklar bulunmuştur. There have been a lot of factors prompting people to travel including natural attractions, cultural values, escaping from daily routines, spiritual comfort, and physical relaxation. In this regard, people have been making their choices of regions according to their travel motivations. The purpose of this study is to determine the differences by comparing (and contrasting) travel motivations of domestic visitors, within the scope of push and pull theory, participating in tours of Eastern Black sea and Southern Marmara Regions. For this reason, between April and June 2019, a survey was conducted to 700 domestic visitors of both regions in total. Obtained data analyses revealed that for push factors sub-dimensions are escape, curiosity, socialization, excitement, and interaction while they are cheap holiday packages, authenticity of event, socialization, family gathering, and excitement for pull factors.In addition to the determination of sub-dimensions for push and pull factors, existence of significant difference was tested through Kruskal Wallis and Mann Whitney U tests regarding demographic attributes (age, gender, education level, etc.) and holiday accompanists of participants visiting both regions. The results showed significant differences between Black sea and Marmara Region visitors in terms of push and pull factors.
Collections