Turist duyguları, turist memnuniyeti, destinasyon aşkı ve destinasyon sadakati arasındaki yapısal ilişkinin belirlenmesi: Bozcaada örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme ile hayatımızda birçok değişim olmuştur. Bu değişimlerin başında teknolojik, sosyal, kültürel, ekonomik ve ulaşım gibi gelişmeler yer alır. Sağlanan gelişmeler bütün sektörlere etki ettiği gibi bir hizmet sektörü olan ve bacasız sanayi olarak adlandırılan turizm sektöründe de etkisi oldukça büyüktür. Yaşanılan bu etkilerle rekabet kavramı turizm dünyasında oldukça geniş bir yer bulmuş ve destinasyonların kendilerini rakiplerinden farklılaştırması gerektiği ortaya çıkmıştır. Farklılaşmanın sağlanabilmesi için destinasyonlar sadakat kavramı üzerinde durmuş ve sadakati etkileyen değişkenler içinde en önemlilerinden biri olan `aşk` duygusuna önem vermesi gerekmektedir.Araştırmanın amacını turist duygularının turist memnuniyeti üzerindeki etkisi, turist duyguları ve turist memnuniyetinin destinasyon aşkı üzerindeki etkisinin incelenmesi ve destinasyon sadakati üzerinde turist duyguları, turist memnuniyeti ve destinasyon aşkının etkisinin incelenmesi oluşturmaktadır. Online ortamda veri toplanmış ve katılımcıların sosyo-demografik özellikleri frekans analizi ile açıklanarak değişkenlerin geçerlilik ve güvenilirliği doğrulayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi ve güvenilirlik analizi ile incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda turist duygularının turist memnuniyeti üzerinde, turist duygu ve memnuniyetinin destinasyon aşkı ve sadakati üzerinde destinasyon aşkınında destinasyon sadakati üzerinde etkisinin olduğu görülmüştür. There have been various changes in our lives with globalization. Technological, social, economic and transportation developments in these changes take place. The developments achieved have a great impact on the tourism sector, which is a service sector as well as the industry without regard, affecting all sectors. With these effects, the competition has found a wide place in the world of tourism and has emerged because the destinations differentiate the vector from its competitors. In order to achieve differentiation, destinations have placed emphasis on loyalty and must attach importance to the feeling of `love`, which is one of the most important among the variable variable.The aim of the research is to study the influence of tourist emotions on tourist satisfaction, the influence of tourist emotions and tourist satisfaction on love for a destination, as well as the influence of emotions, tourist satisfaction, and love for a destination on loyalty to a destination. Data were collected online platform and the reliability of the variables was verified using explanation factor analysis,confirmatory factor analysis and reliability analysis. As a result of the study, it was noticed that the emotions of tourists affect the satisfaction of tourists, emotions, and satisfaction of tourists - on the love and loyalty to the destination, and the love of the destination affects the loyalty to the destination.
Collections