Search
Now showing items 1-10 of 23
Öğrencilerin pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı yeterliklerinin belirlenmesi ve akademisyenlerin pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına yönelik görüşleri
(2019-10-22)
Bu çalışmanın amacı Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programındaki öğrencilerin pedagojik yeterliklerini ve akademisyenlerin Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırma ...
Akran öğretimi destekli bilimsel süreç becerileri laboratuvar yaklaşımının öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine etkisi
(2018-08-06)
Fen bilgisi programlarının yenilenmesi ile öğrencilerin bilimsel süreç becerileri daha da önemli hale gelmiştir. Laboratuvar dersleri ile kazanılması mümkün olan bu becerilerin öğrencilere kazandırılmasında öğretmenlerin, ...
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlilik algısı (Balıkesir Üniversitesi örneği)
(2021)
Öz yeterlilik algısı, kişinin kendisinde var olan bilişsel ve duyuşsal potansiyeline olan güveni olup, bireyin olumlu veya olumsuz düşünmesini, amaçlarını, zorluklar karşısında göstereceği çabanın ölçüsünü ve çabalarının ...
Öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ve bazı sosyobilimsel konulardaki yazılı argümantasyon becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(2020)
Çalışmada farklı epistemolojik inanca sahip biyoloji ve fen bilimleri öğretmen adaylarının organ nakli, sağlıklı beslenme ve diyet, organik gıda ve aşı konularındaki yazılı argümantasyon becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. ...
Sınıf öğretmeni adaylarının değer öğretimine ilişkin görüşleri
(2018-11-15)
Bu araştırmanın amacı, `sınıf öğretmeni adaylarının değer öğretimi hakkındaki görüşlerini ve bu görüşler arasında çeşitli değişkenler açısından anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek`tir. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, ...
Öğrenme stratejileri öğretiminin öğretmen adaylarının akademik başarılarına, öğrenme güdülerine, kullandıkları öğrenme stratejilerine ve yürütücü bilişlerine olan etkisinin belirlenmesi
(2018-08-06)
Bu araştırma, doğrudan öğretim yaklaşımıyla öğrenme stratejilerinin öğretiminin yapılmasının öğretmen adaylarının akademik başarılarına, öğrenme güdülerine, kullandıkları öğrenme stratejilerine ve yürütücü bilişlerine olan ...
Matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme öz yeterliklerinin ve bilgi işlemsel düşünme becerilerinin incelenmesi
(2021)
Bu çalışma ile matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme özyeterlik ve bilgi işlemsel düşünme becerilerinin düzeyleri ile çeşitli değişkenlere (cinsiyet, öğrenim görülen program, sınıf düzeyi, yaş, ağırlıklı ...
Ters yüz sınıflar modelinin kullanıldığı fen öğretimi laboratuvar uygulamaları dersinin öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi gelişimlerine etkisinin incelenmesi
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı, 3.sınıf fen bilgisi öğretmen adaylarının, ters yüz sınıf modelinin kullanıldığı Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II dersinde pedagojik alan bilgisi (PAB), Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB ...
Dil öğrenme inanışları ve dil öğrenme stratejileri: İngilizce öğretmen adayları üzerine bir çalışma (Balıkesir Üniversitesi örneği)
(2019-07-24)
Bu araştırmanın amacı, İngilizce öğretmen adaylarının dil öğrenme inanışları ile dil öğrenme stratejilerini belirlemek ve bu değişkenlerin ilişkisini incelemektir. Ayrıca, bu amaç doğrultusunda cinsiyet, sınıf düzeyi, ...
Öğretmen adaylarının özgecilik davranışları, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ve öğretme motivasyonları arasındaki ilişki
(2021)
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının özgecilik düzeyleri, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ve öğretme motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini Balıkesir Üniversitesi Necatibey ...