Design and development of common communication platform for network components
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Telekom operatörlerinin sahip olduğu servis sağlayıcı ağ ortamları, farklı üreticilerin çözümlerinin kullanıldığı İşletim Destek Sistemi (İDS - Operational Support System (OSS)) ve bunların sunduğu özgün kullanıcı yönetim sistemleri tarafından yönetilmektedir. Tipik bir servis sağlayıcı ağ ortamının yönetimi, Merkezi (ve/veya Küresel) Kullanıcı Yönetim Sistemi ile Yerel Kullanıcı Yönetim Sistemleri arasındaki iletişimlerin çözümünden oluşmaktadır. Günümüzde, servis sağlayıcılarının ağ ortamlarında farklı üreticilerin sunduğu ve farklı protokollerle çalışan İDS sistemleri kullanılmaktadır.Telekom sektöründe bütün bu farklı İDS sistemlerinin merkezi kullanıcı yönetim sistemi tarafından yönetimi ciddi bir sorun teşkil etmektedir. Bu bakımdan, İDS sistemleri ağ elemanlarının daha güvenli, tutarlı ve etkin yönetimi için bu yönetim sistemlerinde çalışan operatörlerin ve onların yetkilendirilmelerinin gerçekleştirileceği ?standartlaştırılmış? bir merkezi tanımlama ve denetim mekanizmasına acilen gereksinim duyulmaktadır.Bu gereksinimi karşılayabilmek ve Telekom operatörlerinin farklı ağ elemanlarının bir arada etkin bir biçimde çalışabilmesi için, bu tezde TMF615 standardı tabanlı ortak iletişim platformu tasarlanmış ve geliştirilmiştir. Genel olarak, bu tezde sunulan yaklaşım, farklı üreticilerin çözümlerinin kullanıldığı bir servis sağlayıcı ağ ortamında kullanıcıya sunulacak iletişim sorunlarını çözmeye yönelik ortak bir ara yüzü içermektedir. Geliştirilen ara yüz ve iletişim protokolü bu alandaki ilk çözümler arasında yer almaktadır ve tezin sonuçları ülkemize katma değer katan bir ürüne dönüşmektedir. Bu bağlamda, sunulan tezin yeni çözümler üreterek bilimsel birikime ve ticari uygulamalara önemli katkılarda bulunacağı öngörülmektedir.Geliştirilen TMF615 tabanlı ara yüz standardı servis sağlayıcıların mevcut ve yeni işletim destek sistemlerini ve uygulamalarını oldukça kolay ve minimum çaba sarf ederek birleştirilmesine olanak sağlamaktadır. Böylece, TMF615 kullanılarak standartlaştırılmış bir ara yüz sunulmuştur ve tüm değişik sistemler için sadece ortak bir iletişim platformu yeterli olmaktadır. Dolayısıyla, üreticiler sadece uygulamaların gerçekleştirilmesinden ve tanımlamalara uygun olmasından sorumlu olmaktadır ve tüm ilgili sistemler için tavsiye edilen standartlaştırılmış bir iletişim sunulmaktadır. Bu durum servis sağlayıcılarının sistem yönetimini büyük ölçüde kolaylaştırmıştır, sistemin performansını önemli ölçüde yükselmiştir ve aynı zamanda masrafların da yüksek miktarda düşürülmesini sağlamıştır. Böylece, bütün ağ elemanlarının tek ortak bir ara yüz kullanılarak etkin bir biçimde yönetilmesi sağlanabilmiştir.Proje sonuçlarının ülkemize katma değer katacak bir ürüne dönüştürülmesi sayesinde, ülkemiz TMF615 standartlarına uygun cihaz ve iletişim sistemine sahip ilk ülkelerden biri olmuştur. Telekom sektörüne sağladığı ekonomik faydalar ve yaygın kullanım sonucu, bu konuda çalışanların sayısı hızla yükselmiştir, diğer ülkelerin bu standarda sahip olmak ve giderlerini düşürmek istemesi ile yeni istihdam olanakları sağlanmıştır. Böylece, yurtdışına cihaz, kaynak ve bilgi ihracatı yapılabilmiştir.Anahtar Kelimeler: İşletim Destek Sistemi (İDS), Kullanıcı Yönetim Sistemi (KYS), TMF615 Multi-vendor telecommunication networks in a typical service provider environment are managed using multiple proprietary User Management Systems (UMS) supplied by the Operational Support System (OSS) vendors. The management of a typical service provider includes communication solutions between the Global UMS (UMS-G) and the Local UMS (UMS-L). Nowadays, in service provider environments, there exist OSSs, which use multi-vendor communication protocols.In telecommunication sector, the centralized management of all these different OSSs causes serious problems in the network operation. In this respect, there is an urgent need for a standardized and centralized provisioning and auditing mechanism for the operators and their entitlements, working on these management systems.To address this need and to provide efficient operation among different service provider network components, in this thesis a TMF615 standard-based common communication platform is designed and developed. In this respect, the proposed approach includes a common interface to address communication problems in multi-vendor service provider environments. The developed interface and performance evaluations are one of the first solutions in this field and the resulting solutions is converted to a commercial product with high added value. In this regard, it is expected that the proposed approach makes important contributions to scientific literature and commercial applications.The realization of the proposed TMF615 standard-based interface enables efficient and easy integration of existing and new Operational Support Systems of the service providers. In this way, a standardized interface is offered and a common communication platform is adequate for all different systems. Therefore, the vendors are only responsible from application development based on specifications and a standardized communication is introduced for all related systems. This significantly facilitates the management of service providers, a system performance is improved, and a massive cost reduction is provided at the same time. Consequently, an efficient management of network components is provided using a common standardized interface.With the realization of the proposed commercial product with high added value, our country becomes one of the first countries that have TMF615 standard-based devices and telecommunication systems. With the results of envisioned economic benefits and widespread usage in the telecommunication sector, the number of people working in this area quickly increases. When other countries desire to have such technology to reduce their costs, new employment opportunities arise. In this way, this technology and developed devices can be exported.Keywords: Operational Support System (OSS), User Management System (UMS), Tele-Management Forum (TMF615)
Collections