Kangal Kömür İşletmesi eskavatör-kamyon sisteminin değerlendirilmesi ve iyileştirme önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET KANGAL KÖMÜR İŞLETMESİ EKSKAVATÖR-KAMYON SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE İYİLEŞTİRİLME ÖNERİLERİ Ahmet DOĞAN Cumhuriyet Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Maden Mühendisliği Anabilim Dalı Danışman : Doç. Dr. Birol ELEVLİ Bu çalışma kapsamında Kangal Demir Export Kömür İşletmesinde yükleyici-kamyon nakliyatı incelenmiştir. İşletmede yapılan gözlem ve ölçümler sonucu mevcut durum değerlendirilmiş, dekapajda çalışan yükleyicilerin ortalama verimlerinin %54, kamyonların ortalama verimlerinin ise %75 olduğu belirlenmiştir. Mevcut verimi yükseltmek için, yapılan hesaplamalar sonucu, öncelikle mevcut ekipman sayılarının azaltılması önerilmiştir. Kömür nakliyatında kullanılan kamyonların simüle edilmesi ile verimin %68'den %86'ya çıkması sağlanmıştır. İşletmede bulunan yükleyici ve kamyonların mevcut haliyle ve önerilen durum sonunda oluşacak maliyetler hesaplanmış bu hesaplamalar sonucunda önerilen durum uygulanırsa ekipman maliyetlerinde yaklaşık %20'lik bir azalma olacağı hesaplanmıştır. Ayrıca işletmede yapılan ölçümlerle elde edilen veriler `TALPAC` programına veri olarak girilerek durum değerlendirilmiş ve bu programdaki hesaplamalar önerilen duruma yakın sonuçlar ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler : Birim maliyet, Ekskavatör-Kamyon nakliyatı. Ill ABSTRACT Master of Science Thesis EVALUATION OF LOADER-TRUCK SYSTEM IN KANGAL COAL COMPANY AND IMPROVEMENT PROPOSAL Ahmet DO?AN Cumhuriyet University Graduate School of Natural and Applied Sciences Department of Mining Engineering Supervisor : Assoc. Prof. Dr. Birol ELEVLİ In this study, loader-truck transportation system employed in Kangal Demir Export Coal Company has been investigated. The present situation has been evaluated by the observations and measurements and it has been determined that the average efficiency of loaders and trucks were 54% and 75% respectively. Calculations made for increasing these efficiencies have pointed out that the number of these equipments should be decreased. The efficiency has raised from 68% to 86% by the simulation of trucks used in coal transportation. A reduction of about 20% has been calculated in the equipment cost when the situation was compared between present and proposed case. In addition, data obtained from measurements have been evaluated by using `TALPAC` (Truck And Loader Productivity Analysis Costing) package and the results obtained from the programme have been found to be very close to the proposed case. Key Words : Unit cost, Loader-Truck haulage.
Collections